آفتاب
موسوی نژاد در گفتگو با مهر:

مشکل ما با غرب تاکتیکی نیست، ایدئولوژیک است

مشکل ما با غرب تاکتیکی نیست، ایدئولوژیک است

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته ای اخیر و دستاوردهای آن گفت: ما قطعا هیچ گاه نمی توانیم به توافق برسیم، چون مشکل ما با آن ها تاکتیکی نیست، بلکه ایدئولوژیکی است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با مهر با بیان این مطلب افزود: مذاکرات و نشست های ایران با گروه 1+5 یک اتفاق و رویداد جدید نیست و ما اکنون 35 سال است که همیشه در مظان اتهام دشمنان انقلاب قرار داریم.

وی افزود: کشورهای غربی و بویژه امریکا و انگلیس همواره در این مدت تلاش کرده اند با بهانه های مختلف و اعمال تحریم ها و فشارهای متعدد انقلاب و مردم ما را به زانو درآورند و انقلاب را از مسیر اصلی اش خارج کنند.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این دیدگاه دشمنان انقلاب همیشه در پی یافتن بهانه های مختلف و اجماع بر روی آن بهانه ها هستند تا علیه ایران موضع گیری و اقدام کنند.

حجت الاسلام موسوی نژاد با اشاره به سال های دفاع مقدس گفت: این مسئله بویژه از ایام دفاع مقدس و تحمیل یک جنگ علیه ایران به اوج خود رسید؛ این جنگ با هدف براندازی انقلاب و جلوگیری کردن از صدور انقلاب ایران آغاز شد.

وی تاکید کرد: وقتی نتوانستند با این جنگ نابرابر مردم و انقلاب را زمین بزنند و نابود کنند، به سمت انواع و اقسام تحریم ها و فشارهای بین المللی رفتند.

موسوی نژاد با اشاره به بهانه سال های اخیر طرف های غربی گفت: در سال های اخیر بهانه کشورهای غربی مخالف با جمهوری اسلامی ایران، بحث های هسته ای است و علی رغم اینکه ایران در این زمینه همواره برنامه های شفاف داشته و با وجود امضای پیمان‌نامه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، اجازه ورود و بررسی همه برنامه هایش را برای شفاف سازی فعالیت هایش داده است.

وی تاکید کرد: به بیان دیگر ایران با در پیش گرفتن رویه منطقی ثابت کرد کوچکترین انحرافی از برنامه هایش ندارد، اما با این وجود بهانه طرف مقابل این است که به هر صورت جلوی پیشرفت و توسعه جمهوری اسلامی ایران را بگیرند.

پیمان‌نامه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در ادامه به مذاکرات اخیر ایران و گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: مذاکرات اخیر بسیار فشرده بود و در سطوح مختلف انجام شد. هم در سطح وزرای امور خارجه و هم معاونان و کارشناسان، اما همان طور که اشاره کردم، اختلاف ما با طرف غربی نه به لحاظ برنامه ای و تاکتیکی است، بکله اختلافی ایدئولوژیک و در مبانی و اعتقادات است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: آن ها ایران را کشوری فعال و مستقل و کشوری که اقتدار منطقه ای و جهانی داشته باشد، نمی خواهند و بر نمی تابند، آن ها انتظارشان این است که ایران مانند عربستان کشوری مطیع و مرعوب قدرت آن ها باشد.

پیمان‌نامه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای تاکید کرد: با این نگاه آن ها به دنبال این هستند که در این مذاکرات و به بهانه های مختلف اقتدار و توان علمی و پژوهشی ایران را از بین ببرند، بویژه می خواهند مانع توسعه چشمگیر ایران در عرصه های علم، تکنولوژی هسته ای، هوا و فضا و... شوند، لذا به دنبال از بین بردن شتاب توسعه علمی کشور هستند.

وی با بیان این مطلب که ما از ابتدا هم به توافق خوش بین نبودیم، گفت: وقتی هدف طرف غربی برای ما مشخص است، قاعدتا ما نیز هرگز به نتیجه مذاکرات خوش بین نبوده و نیستیم؛ ما از ابتدا هم گفتیم که توافق حاصل نمی شود، مگر اینکه ما از همه اصول مان دست برداریم که این هم غیر ممکن است.

وی تاکید کرد: اگر این اتفاق بیفتد، به خون شهدایمان خیانت کرده ایم.

پیمان‌نامه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای با اشاره به معادله پیچیده مذاکرات گفت: پس دلیل مقاومت ما آرمان خواهی و حفظ استقلال و عزت مان است که خط قرمز ایران اسلامی به حساب می آید، یعنی موضوعی که طرف های غربی آن را بر نمی تابند. در این شرایط اگر کوتاه بیاییم، حماقت کرده ایم و اگر آن ها هم بخواهند کوتاه بیایند، نوعی دیوانگی است. همین مسئله موضوع را بسیار پیچیده کرده است.

کد N612566

وبگردی