آفتاب

ارتش سوریه تلفات سنگینی را به داعشی‌ها وارد کرد

ارتش سوریه تلفات سنگینی را به داعشی‌ها وارد کرد

یگان‌هایی از ارتش و نیروهای مسلح سوریه در مناطق مختلفی از این کشور، تلفات سنگینی را به تروریست‌های داعش وارد کردند. در همین حال، دادستانی تاجیکستان اعلام کرد، 50 فرد تندرو که برای جنگ در سوریه آماده می‌شدند، بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع در استان دیرالزور اعلام کرد که یگانی از ارتش سوریه یک خودرو بمب‌گذاری شده را که افراد مسلح با آن می‌خواستند به ایست بازرسی در منطقه الرصافه در دیرالزور حمله کنند، منفجر کرد.

وی تصریح کرد: یک عامل انتحاری که دارای تابعیت لیبیایی بود، این خودرو را هدایت می‌کرد که با انفجار این خودرو، ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

این منبع خاطرنشان کرد: یگانی از ارتش و نیروهای مسلح دست به عملیات کارآمدی علیه تروریست‌های داعش در منطقه الصناعه زدند و چندین تن از آنها را به هلاکت رساندند و چند تن دیگر را زخمی کردند و تجهیزات آنها را منهدم ساختند.

وی افزود: نیروهای ارتش سوریه همچنین چندین تن از تروریست‌ها را در منطقه شیخ یاسین در بخش شرقی دیرالزور کشته و چند تن دیگر را زخمی کردند و سلاح‌ها و تجهیزاتی که در اختیار آنها بود، منهدم ساختند.

در حومه درعا نیز یگان‌هایی از ارتش و نیروهای سوری تعدادی از افراد مسلح را در نزدیکی میدان شیخ مسکین و دیگر مناطق به هلاکت رساندند. همزمان، در حومه حمص یگان‌های ارتش تعدادی از افراد مسلح را در کوه‌های الکن در رستن به هلاکت رسانده و مقر آنها را در روستای سلام منهدم کردند.

از سوی دیگر، دادستانی تاجیکستان اعلام کرد: 50 جوان تندرو را که برای جنگ در سوریه آماده می‌شدند، بازداشت کرده است.

دادستانی تاجیکستان تاکید کرد: این افراد که سن آنها حدود 20 تا 30 سال است، وابسته به گروه انصار الشریعه هستند.

در بیانیه دادستانی تاجیکستان آمده است: این افراد به تشکیل یک گروه جنایت کار برای شرکت در درگیری‌های مسلحانه در دیگر کشورها متهم هستند.

وزارت کشور تاجیکستان نیز اعلام کرده است که بیش از 300 تاجیکی در حال حاضر در سوریه می‌جنگند و 50 تن از آنها تاکنون کشته شدند.

انتهای پیام

کد N612413

وبگردی