آفتاب
چرا دولت چین نسبت به مسلمانان سخت گیری می کند؟

اعتراض شدید آیت الله صافی گلپایگانی به دولت چین

اعتراض شدید آیت الله صافی گلپایگانی به دولت چین

ما شدیداً از موضع كشور چین در این باره ناراحت و نگران هستیم. دولت چین كه سالیان سال از منافع كشورهای اسلامی استفاده می نماید و از نظر اقتصادی و تجارت با مسلمانان جهان ارتباط تنگاتنگی دارد، چرا باید نسبت به مسلمانان سخت گیری نماید و مسلمانان در عمل به وظایف اسلامی مذهبی خود دچار مشكل باشند؟

ایلنا: یکی از مراجع تقلید شیعه در قم در خصوص اوضاع مسلمانان چین و اینكه اخیراً دولت این كشور نسبت به اعمال مذهبی مسلمانان سخت گیری می نماید اعتراض کرد.

به گزارش ایلنا از قم، آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین عماد معاون پژوهش حوزه های علمیه، با اشاره به فعالیت های این معاونت در مرکز مدیریت حوزه های علمیه، اظهار داشت: همین كه كاری به قصد و نیّت ترویج اسلام و قرآن و معارف اهل البیت علیهم السلام باشد، موفّق است و شما هم به جهت اینكه در این مسیر هستید خدا را شاكر باشید.

این مرجع تقلید با اشاره به غنای علمی حوزه های علمیه بیان كرد: الحمدلله حوزه های علمیه با سرمایه های بزرگ قرآن و معارف اهل البیت (ع) و وجود علمایی كه از زمان غیبت تا به حال بوده اند از حیث علمی غنی است و باید از این به بعد هم با استفاده از علوم علماء سلف، بنیه علمی حوزه رشد بیشتری پیدا كند. بسیاری از مطالب بزرگان الان فراموش شده است و آن طوری كه باید، مورد توجّه واقع نمی شود.

آیت الله صافی، مسئولیت حوزه های علمیه در عصر فعلی را بسیار سنگین قلمداد كرده و گفت: مسئولیت حوزه های علمیه در اوضاع كنونی بسیار سنگین است و ما باید پاسخگوی مسائل روز باشیم و بتوانیم این حجم زیاد از معارف و مطالب را به دنیا برسانیم. امام زمان (ع) هم در این اوضاع، از حوزه های علمیه توقع بیشتری دارند و باید رضایت آن حضرت را جلب نماییم.

وی در بخش دیگری از سخنان مبسوط خود با تأكید بر لزوم انجام تحقیقات گسترده و واقعی در حوزه های علمیه افزود: مسأله تحقیق بسیار مهم است. تحقیق ها باید واقعی و حقیقی و فایده داشته باشد؛ نه اینكه اسم تحقیق را دارا باشد و واقعیت و فایده ای نداشته باشد.

این مرجع تقلید اضافه کرد: در تحقیقات و كتاب ها نباید مطالب تكراری باشد. اینكه مطالبی كه قبلاً بیان شده است را مجدد تحت عنوانی دیگر بیاوریم، فایده ای ندارد بلكه باید مطالب و فضیلت جدیدی را تولید نمود.

آیت الله صافی گلپایگانی ضمن درخواست توجه بیشتر مسئولان حوزه به معارف روایی گفت: باید رشته هایی كه از روایات و علوم اهل البیت (ع) نشأت می گیرد مورد توجه قرار گیرند و طوری نشود كه علوم دیگر اصل شوند و اینها فرع. باید اصل كه همان فقه آل محمد (ع) است محفوظ بماند. باید قرآن و معارف اهل بیت (ع) را بیشتر ترویج كنیم و بدانیم كه هر چه بخواهیم در این علوم وجود دارد و كمبودی نداریم.

این مرجع تقلید در بخش پایانی این دیدار با اشاره به اوضاع مسلمانان چین و اینكه اخیراً دولت این كشور نسبت به اعمال مذهبی مسلمانان سخت گیری می نماید، تصریح کرد: ما شدیداً از موضع كشور چین در این باره ناراحت و نگران هستیم. دولت چین كه سالیان سال از منافع كشورهای اسلامی استفاده می نماید و از نظر اقتصادی و تجارت با مسلمانان جهان ارتباط تنگاتنگی دارد، چرا باید نسبت به مسلمانان سخت گیری نماید و مسلمانان در عمل به وظایف اسلامی مذهبی خود دچار مشكل باشند؟

در ابتدای این دیدار حجة الاسلام و المسلمین عماد، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های معاونت پژوهش حوزه های علمیه ارائه کرد.

 

کد N612287

وبگردی