آفتاب
سردار سلامی:

نام اسرائیل در آینده نه چندان دور از صفحه جغرافیا حذف می‌شود

نام اسرائیل در آینده نه چندان دور از صفحه جغرافیا حذف می‌شود

مشهد- جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: نوید می دهیم كه در آینده نه چندان دور دیگر واژه ای به نام اسرائیل در صفحه جغرافیایی باقی نخواهد ماند و تنها خاطرات تلخی از آن در تاریخ می ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین سلامی بعداز ظهر چهارشنبه در اجتماع ۴ هزار نفری دانشجویان بسیجی در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: خوشحالم كه در این ایام با شكوه و معنوی در جوار بارگاه ملكوتی ثامن الحجج (ع) و در این دانشگاه بزرگ در جمع عزیزان بسیجی دانشجو كه مشعل داران اندیشه و تفكر انقلاب اسلامی در سطح جامعه هستند، حضور دارم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: بسیج امروز موتور محركه انقلاب اسلامی، پرچمدار جهاد فرهنگی، سازنده ساختمان اندیشه، تفكر و دانش که مربوط به بقای تمدن عظیم اسلامی است و دانشمندان آن آینده ساز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.

وی ابراز کرد: امام بزرگوار با انقلاب خود قلب ژئوپولوتیك استكبار یعنی دو قدرت سیاسی و جغرافیایی را در جهان نشانه گرفت.

سردار سلامی تصریح کرد: امام راحل توانست در آن فضای حاكم بر جنگ سرد، موازنه حاكم را نشانه بگیرد و در استراتژیك ترین منطقه سیاسی آمریكا موازنه قدرت را تغییر دهد.

ایران برهم زننده موازنه قدرت دو شرق و غرب بود

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: امام با رهنمودهای خود منطق جدیدی را در عرصه روابط بین المللی مطرح ساخت، آزادی ملت های مسلمان از سلطه استكباران، بیداری اسلامی و نیز شناساندن هویت دینی مسلمانان از آن جمله بوده است.

سردار سلامی ادامه داد: به دنبال این حرکت مستكبران دنبال راهبردهایی بودند تا میدان تسلط سیاسی اسلام را برهم زنند که به دنبال آن ساز و كارهای بین المللی برای مقابله با منطق امام به سرعت شكل گرفت، چرا كه قدرت های جهانی نمی توانستند ظهور یك تمدن جدید را در موازنه قدرت بپذیرند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: هم آمریكا و هم شوروی به عنوان دو قدرت بزرگ، عكس العمل هم سویی را علیه انقلاب ایران شكل دادند و همچنین موجب تحریكات داخلی و بروز بحران های سخت در توسعه انقلاب اسلامی شدند.

وی اظهار کرد: آمریكا می دانست كه گفتمان امام در ایران تنها باقی نخواهند ماند و شعاع نفوذ این تفكر به سرعت سرزمین های دیگری را كه تحت تسلط آمریكا بود را در هم خواهد نوردید.

سردار سلامی گفت: در ادامه پیروزی های انقلاب اقدامات تجزیه طلبانه داخلی، كودتا و ترور شخصیت های موثر انقلاب که از سوی بلوک شرق و غرب علیه مسیر انقلاب بسیج شده بودند؛ نتوانستند مانع این حرکت عظیم شوند.

وی عنوان داشت: محور های اصلی تقابل نظام سلطه با انقلاب اسلامی در دو موضوع است كه اولین آن جلوگیری از ایجاد یك الگو به عنوان نظامی مستقل و مبتنی بر ارزش های اسلامی با مدل تفكر انقلابی كه بتواند در دنیا عرض اندام كند.

تلاش استکبار جهانی برای جلوگیری از الگو شدن ایران است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: آمریكا و دولت های غربی و صهیونیسم به دنبال این بودند كه این مدل قابل تكرار و تكثیر در سایر سرزمین ها اشاعه پیدا نكند و تمام فعالیت های خود را با استراتژی خصمانه علیه انقلاب مشخص كرده بودند.

سردار سلامی بیان کرد: دومین مورد؛ ممانعت از نفوذ و گسترش این فرهنگ در سایر كشور های مسلمان بود كه كانون های استكباری در دهه های اخیر علیه انقلاب توطئه های بزرگی را برنامه ریزی كردند كه ایران با تكیه بر تفكر اسلامی كه ما آن را اصطلاحا تفكر بسیجی می خوانیم همه آنها را خنثی كرد.

وی گفت: در دفاع مقدس می توان آرایش و مرزبندی ساختار قدرت جهانی را در مقابل جمهوری اسلامی ایران به وضوح دید، به عنوان مثال آمریكا در مورد دوران هشت سال دفاع مقدس سیستم نظام عراق را توسعه داد، شوروی تجهیزات ارتش عراق را فراهم می كرد و آلمان زراد خانه های عراق را تجهیز می كرد، عربستان با دلار پشتوانه مالی عراق را بود و همه اینها در حالی رقم می خورد که حتی سیم خاردار را در اختیار ما قرار نمی داند و می گفتند كه اینها مصرف دوگانه دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: تفكر بسیجی بود كه توانست لشگرهای زیادی را از رود كارون عبور دهد و با ۳ هزار كیلومتر پیشروی و ۲۰ هزار اسیر عراقی منطقه تصرف شده را آزاد كند.

سردار سلامی اضافه کرد: تفكر بسیجی باعث شد با سربلندی و اقتدار در جنگ پیروز شویم، تفكر بسیجی بعد از جنگ برای فتح قله های دانش و فناوری شتاب بیشتری گرفت و سردار شهید حسن طهرانی مقدم، وقتی عراقی ها شروع به موشك باران شهری كردند به همراه رزمندگان خود از هیچ همه چیز ساخت و با سرعتی باور نكردنی موازنه قدرت را به نفع رزمنده های ایرانی تغییر داد.

وی اظهار داشت: در بعد علم و فناوری در زمان جنگ ما كاملا صفر بودیم، شرایط علمی و فنی و تاكتیكی ما هیچ كجا قابل بیان نبود و نشانه ای از توسعه فناوری ایران دیدده نمی شد اما همه اینها با حضور بسیج میسر شد.

موفقیت های علمی امروز نتیجه تفکر بسیجی است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: ما الان به دانش سفر به فضا دست یافتیم در حالی كه فكر می كردیم این فناوری تنها متعلق به كشور های دیگر است، امروز موشك های ما دل آسمان ها را می شكافد و ماهواره های ما با قرار گرفتن در مدار فضایی آرزوی ما را به واقعیت تبدیل كرده است.

سردار سلامی گفت: با این فناوری ما میتوانیم تمام حركت های دشمن را زیر نظر بگیریم كه این ها همه حاصل از تفكر بسیج است.

وی ادامه داد: امروزه ما از انرژی هسته ای در پیشرفت های صلح آمیز استفاده می كنیم كه این نیز از تفكرات بسیج است

سردار سلامی تصریح کرد: بسیجیان ما امروز باید مستحكم بایستند و خطوط قرمز اراده دشمن را بشكنند چرا كه انرژی هسته ای خود جزو خطوط قرمز دشمن برای دستیابی ما به دانش نوین بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران  اضافه کرد: زمانی كه شهید شهریاری غنی سازی ۵ درصد را به ۲۰ رساند موضع ما، موضع ۵+۱ و آمریكا كاملا دگرگون شد و ما در قله های روحیه قرار گرفتیم و این یعنی تجلی تفكر بسیجی در عرصه پیشرفت جامعه است.

وی بیان کرد: امروز ما پالایشگاه، سد، هواپیما، بالگرد، خطوط ریلی و توسعه جاده ای را خودمان انجام می دهیم و این پیشرفت را در مقاومت بر موضع و خواسته هایمان به دست آورده ایم كه می توانیم از مرز اراده دشمن عبور كنیم و دیگر اراده دشمن قادر به توقف ما نیست و شهدای ما نماد تفكر بسیجی در تولید قدرت برای جمهوری اسلامی ایران و جهان هستند.

سردار سلامی افزود: ما در گذشته در كرخه، كارون، اروند و مهران با دشمنان می جنگیدیم اما امروز میدان جنگ ما به بحث های سیاسی كشیده شده است، امروز مرزهای سیاسی انقلاب اسلامی دیگر مرزهای جغرافیایی نیست بلكه تا شرق مدیترانه پیشروی كرده و ما شاهد شكل گیری بسیج قدرتمند مردم سوریه هستیم كه در حال نبرد با گروهك داعش و متحدان آمریكا است

امروز ایران در عالی ترین شکل اقتدار خود است

وی ادامه داد: گروهك داعش و تفكر آن و صهیونسیم در ستیز با مفاهیم حقوق بشر است، ما شاهد اتفاق افتادن فتح المبین در جنگ ۳۳ روزه بودیم، امروز فضای تنفس سیاسی آمریكا و متحدانش تنگ و عرصه آرمان های ژئوپولتیك او نیز كوچكتر شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: ما امروز در عالی ترین شكل اقتدار خود و در برترین موقعیت تاریخی نسبت به نظام سطله هستیم و باید بدانیم كه جنگ هنوز ادامه دارد.

سردار سلامی اضافه کرد: آمریكا نمی تواند ذهن و دل دانشجویان بسیجی ما را ذره ای كنترل كند چرا كه شما از تاریخ آموخته اید هویت ملی، تاریخی و اسلامی شما در گرو پاسداشت از ارزش های انقلاب و گسترش آن در هر عرصه ای است.

وی گفت: تولید قدرت در ایران منحنی زوال و غروب نظام سلطه را نشان می دهد آمریكا كه روزی خود را مهد دموكراسی و تمدن بشری اعلام می كرد امروز وخیم ترین بحران های اجتماعی در خیابان ها و شهرهای آن برای شهروندانش اتفاق می افتد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: حضور میلیون ها كارتن خواب یك واقعیت كاملا قابل رویت و غیر قابل انكار در جامعه آمریكایی است، امروز طلاق در آمریكا شتاب زیادی گرفته تا حدی كه تنها ۶۰ درصد فرزندان با پدران و مادران خود زندگی می كنند.

سردار سلامی اظهار کرد: جامعه آمریكا اجتماعی در حال فروپاشی است و از نظر اقتصادی توزیع ثروت در نابرابرانه ترین وضعیت خود قرار دارد و نظام سرمایه داری آمریكا جان مردمش را به ستوه در آورده است.

در آینده تنها خاطرات تلخی اسرائیل در تاریخ باقی می ماند

وی بیان داشت: امروز ما خوشبختانه ضعف های آمریكا و متحدان آن را به خوبی می شناسیم و روش مواجه با آن را نیز می دانیم و نوید می دهیم كه در آینده نه چندان دور دیگر واژه ای به نام اسرائیل در صفحه جغرافیایی نخواهند ماند و تنها خاطرات تلخی از آن در تاریخ باقی می ماند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران  ادامه داد: خاورمیانه نیروی قدرت پیشرو و تراز قدرت برای آمریكا بوده است اما انقلاب ایران و هدایت های حكیمانه، هدفمند و آینده نگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی نظم موجود و نظم منطقه را كه به نفع آمریكا بوده است را فرو ریخته و نظم جدیدی در حال شكل گیری است.

سردار سلامی عنوان کرد: امروزه كشورهای جهان منطق هویت یابی حقیقی و سربلندی مبتنی بر ارزش های اسلامی را الگوی خود قرار داده اند كه این باعث شكل گیری نظم جدید در جهان اسلام و نیروهای انقلابی می شود.

پروژه انزوای ایران از سوی آمریکا شکست خورده است

وی گفت: زیرساخت های پروژه انزوای ایران كه از سوی آمریكا طرح ریزی شده بود به شكست منتهی شده و امروز ایران كلید حل معمای این منطقه است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: امروز آمریكا و متحدانش نمی توانند بدون توجه به دیدگاه ها، راهبردها و روابط اساسی استراتژیك نظام جمهوری اسلامی كاری را در منطقه انجام دهند.

سردار سلامی اضافه کرد: امروز آمریكا جز اینكه در آسمان بتواند هواپیما را پرواز دهد قدرت دیگری در روی زمین ندارد و داعش شكست استراتژی آمریكا بر روی زمین است.

وی گفت: هدف از شكل گیری داعش ایجاد ترس و وحشت در منطقه بوده است كه خوشبختانه امروز با هوشمندی دولت ها از جمله ایران دیگر آن هیبت و وحشت خود را نداشته و دیگر جایی برای جولان و فعالیت ندارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: آمریكا و غرب در ارتباط با دموكراسی عملكرد متناقضی دارند چرا که آنها از دموكراسی فقط سخن می گویند و اشغال سرزمین ها و هویت های دروغین را تحت عنوان ملت سازی مدیریت می كنند.

سردار سلامی در پایان تاکید کرد: آمریكا تمام ابزارهای شكنجه را در دنیا می سازد و به سایركشور ها صادر می كند، آمریكا دم از صلح هسته ای می زند اما نمی توانند ببینند ما قدمی را در راه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای برمیداریم، خود آنها سلاح های شیمیایی و میكروبی تولید می كنند در حالی كه استفاده صلح آمیز از آن را برای ایران جایز نمی دانند.

کد N612128

وبگردی