آفتاب

دولت کلمبیا و چریک‌های فارک به مذاکرات ادامه می‌دهند

دولت کلمبیا و چریک‌های فارک به مذاکرات ادامه می‌دهند

گروه‌های مذاکره کننده دولت کلمبیا و گروه چریکی "نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا" موسوم به (فارک) بار دیگر امروز (چهارشنبه) برای بررسی چگونگی از سرگیری مذاکرات صلح به تعلیق درآمده، با یکدیگر در هاوانا دیدار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسیا، مقامات آگاه از این مذاکرات گفتند: نشست چهار ساعته روز سه شنبه در فضایی محترمانه و صمیمی برگزار شد اما درباره احتمال بازگشت به پای میز مذاکره هیچ تصمیمی اتخاذ نشد.

مذاکرات پشت درهای بسته در منطقه "ال لاگوئیتو" جایی که هیات‌های دیپلماتیک در هنگام سفر به هاوانا در آنجا مستقر می‌شوند، در جریان است نه در "کاخ کنوانسیون" جایی که معمولا مذاکرات صلح در آنجا برگزار می‌شود.

هر دو طرف در هاوانا در حال بررسی راه‌های از سرگیری مذاکرات هستند، راهی که ادامه روند صلح را تضمین کند.

ربوده شدن ژنرال روبن داریو آلزاته و دو تن دیگر از کلمبیا منجر شد تا خوآن مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا تا زمان آزادی این سه تن، مذاکرات را به حالت تعلیق درآورد.

هیات کوچکی از مذاکره کنندگان دولت روز دوشنبه، یک روز پس از آزادی این سه تن برای از سرگیری مذاکرات وارد هاوانا شدند.

هیات مذاکره کننده دولت شامل اومبرتو دولاکایه، کمیسیونر ارشد صلح، خورجه اومبرتو مورا از ارتش و اسکارناران خو از پلیس است.

چریک‌های فارک روز دوشنبه گفتند، دولت کلمبیا نمی‌تواند پس از به تعلیق درآوردن مذاکرات، تاریخی را برای از سرگیری مذاکرات تعیین کند چرا که لازم است تا قوانین بازی تغییر کند.

انتهای پیام

کد N612078

وبگردی