آفتاب

معترضان فرگوسن خواستار "اصلاحات هدفمند" شدند

معترضان فرگوسن خواستار "اصلاحات هدفمند" شدند

چندین تن از رهبران معترضان آمریکایی اعلام کردند، اعتراضات سراسری در کشور علیه تصمیم دادگاه در تبرئه مامور سفید پوست قاتل تداوم خواهد یافت چرا که معترضان شاهد هیچ اصلاح هدفمندی در امور مختلف نیستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسیا، یکی از رهبران گروه‌های معترض آمریکایی دراین باره گفت: ما به تظاهرات خود در خیابان‌ها و بر هم زدن نظم روزمره ادامه می‌دهیم تا زمانی که تغییری واقعی برای مردم در گروه‌های ما صورت پذیرد.

این فرد یکی از معترضانی بود که روز دوشنبه با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد.

اوباما طی روزهای گذشته مجموعه دیدارهایی با اعضای کابینه، رهبران حقوق مدنی و مقامات کشوری درباره درگیری‌ها و بی‌اعتمادی‌های موجود بین اقلیت‌ها و پلیس داشته است.

اعتراضات در فرگوسن، منطقه‌ای در میسوری، شعله ور و به بیش از 170 شهر در سراسر آمریکا گسترش یافت. این اعتراضات در پی انتشار حکم دادگاه در 24 نوامبر مبنی بر رفع اتهام از دارن ویلسون، مامور پلیس سابق فرگوسن دوباره بالا گرفت.

این اعتراضات همچنین باعث بروز منازعات گسترده در سراسر آمریکا درباره مسائل قومی و قدرت پلیس شد.

پیش از این اوباما تخصیص 263 میلیون دلار را به عنوان بودجه به آژانس‌های اجرای قانون از جمله اداره پلیس وعده داده بود. وی همچنین مدعی شد، برای بهبود جامعه پلیس و ایجاد اعتماد بین مردم و ماموران اجرای قانون گروه ضربتی تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام

کد N612069

وبگردی