آفتاب
به منظور حضور در جمع صنتعگران و معدنکاران صورت گرفت:

قدردانی رییس هیات مدیره خانه صنعت و معدن یزد از لاریجانی

قدردانی رییس هیات مدیره خانه صنعت و معدن یزد از لاریجانی

رییس هیات مدیره خانه صنعت و معدن استان یزد با ارسال نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی، از حضور وی در جمع صنعتگران و معدنکاران استان قدردانی و تشکر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خانه ملت، محمدحسین فنایی، عضو شورای مرکزی و رییس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با ارسال نامه ای به علی لاریجانی، از حضور وی در استان یزد قدردانی کرد .

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

«احتراما بر خود لازم می‌دانم تا به نمایندگی از طرف صنعتگران و معدن کاران استان یزد تشریف فرمایی حضرت عالی به استان را ارج نهاده و از حضور گرم و صمیمی جنابعالی در جمع صنعتگران و معدن کاران استان سپاسگزاری و قدردانی کنند.

بدون تردید حضور جنابعالی در این همایش و همدلی و هم زبانی با صاحبان صنایع و معادن استان و نیز عنایت به نظرات و پیشنهادات آنان موجب دلگرمی و افزایش تلاش و پشتکار صنعتگران و تولیدکنندگان خواهد بود.

همانگونه که در سخنرانی خود مطرح کردید برخی از مشکلات ناشی از اعمال سیاست های نادرست گذشته و نیز عدم اجرای کامل قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی است. لذا ضمن تاکید مجدد بر ضرورت هر چه بیشتر مجلس بر اجرای قوانین مصوب،‌ بازنگری و شفاف سازی سایر قوانین حاکم بر محیط کسب و کار عنایت ویژه نمایندگان محترم مجلس به موارد ذیل که برخی از آن‌ها مورد تاکید جنابعالی در سخنرانی بود را جلب می‌کنیم.

- حذف دریافت جرائم مختلف از بخش خصوصی و پایاپای کردن بدهی‌های دولت با بدهی‌های بخش خصوصی

- ممانعت از خام فروشی و تشویق صاحبان صنایع و معادن به فرآوری مواد و کالای نیمه ساخته در جهت ایجاد ارزش افزوده بیشتر

- تشکیل کمیته ارزیابی به منظور بررسی هزینه های ناشی از تبعیت فعالان اقتصادی از قوانین جدید و ارائه بازخورد آن به مجلس شورای اسلامی

- ایجاد فرصت واحد جهت رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران به منظور جلوگیری از مراجعات غیر حضوری

- استفاده از تجارب و توانمندی بخش خصوصی در جهت تقلیل تصدی‌گری دولت و سپردن انجام امور غیر حاکمیتی به تشکل‌های منتخب این بخش

- فراهم کردن زمینه‌های لازم جهت بهره‌برداری از ذخایر معدنی شناخته شده و خارج شدن آنها از انحصار گروه‌هایی که امکانات لازم جهت بهره‌برداری از آن‌ها را ندارند

- اخذ مالیات ارزش افزوده از مصرف کنندگان نهایی به جای دریافت آن از واحدهای تولیدی

در پایان ضمن قدردانی مجدد از عنایت شما به صاحبان صنایع و معادن تداوم به موفقیت و سلامتی جنابعالی را از خداوند سبحان مسئلت می‌نمایم.»

انتهای پیام

کد N612057

وبگردی