آفتاب
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در جمع خبرنگاران خبر داد؛

نشست عمومی جامعه روحانیت مبارز با دبیرکل جدید برگزار می‌شود

نشست عمومی جامعه روحانیت مبارز با دبیرکل جدید برگزار می‌شود

بنای ترمیم تشکل را داریم چراکه برخی اعضای جامعه روحانیت مبارز٬ همچون آقایان آیت‌الله مهدوی کنی٬ آیت‌الله موحدی کنی، حجت‌الاسلام دعاگو، آیت‌الله انواری و آیت‌الله هزاو‌ه‌ای به رحمت خدا رفتند و باید جایگزینی برای آنها داشته باشیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به جلسه شب گذشته این تشکل، انتخاب آیت‌الله موحدی کرمانی را به عنوان دبیرکل جامعه روحانیت تایید کرد و تصریح کرد به جز تغییر دبیر کل که به سبب درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی ناچار بودیم انجام دهیم٬ تغییر دیگری در این تشکل انجام نشده است و سعی داریم با اعضای کنونی در پی ترمیم جامعه روحانیت باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس٬ در جمع خبرنگاران، گفت: شب گذشته جلسه‌ای فوق‌العاده در جامعه روحانیت مبارز برگزار شد که نتیجه آن انتخاب حضرت آیت‌الله موحدی کرمانی با اجماع آرا به عنوان دبیرکل بود.

عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز همچنین با تاکید بر اینکه طی یکی دو هفته گذشته گفت‌وگوها و رایزنی‌هایی صورت گرفته بود و سه نفر به عنوان کاندیدای دبیرکلی مطرح بودند٬ تصریح کرد: این افراد٬ آقایان آیت‌الله امامی کاشانی، آیت‌الله مجتهد شبستری و آیت‌الله موحدی کرمانی بودند.

مصباحی مقدم در خصوص موقعیت چهره‌های مطرح‌شده گفت: در مورد آیت‌الله مجتهد شبستری دبیرکلی ایشان وابسته به این بود که تبریز را رها کنند و به تهران بیایند که در مورد این موضوع با مشورتی که با دفتر مقام معظم رهبری صورت گرفت٬ رهبری برای آیت‌الله مجتهد شبستری جایگزینی در تبریز پیدا نکردند لذا قبول نکردند و بر این اساس روی ادامه حضور ایشان به عنوان امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تاکید داشتند.

مصباحی‌مقدم در خصوص کاندیداتوری آیت‌الله امامی‌کاشانی توضیح داد: ایشان به اصرار خود کاندیداتوری برای دبیری کل جامعه روحانیت را نپذیرفتند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در جمع‌بندی کاندیداها توضیح داد: می‌توانم بگویم کاندیداتوری از ناحیه هیچ کدام از این سه نفر نبود٬ بلکه این موضوع به همه آنها پیشنهاد شد.

غلامرضا مصباحی مقدم در ادامه با تاکید بر اینکه شورای مناطق جامعه نیز باید تقویت شود٬ توضیح داد: در چند منطقه شورای منطقه‌ای جامعه و شورای استان‌ها را به صورت تقریبا داریم و در ادامه بناست شوراهای استانی و مناطق٬ کاندیداهای خود را برای ترمیم جامعه معرفی کنندتا در نهایت در شورای مرکزی برای افزایش تعداد تصمیم‌گیری شود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز  همچنین گفت: ما بنای ترمیم تشکل را داریم چراکه برخی اعضای جامعه روحانیت مبارز٬ مثل آیت‌الله موحدی کنی، حجت‌الاسلام دعاگو، آیت‌الله انواری و آیت‌الله هزاو‌ه‌ای به رحمت خدا رفتند و باید جایگزینی برای آنها داشته باشیم.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم از برگزاری نشست عمومی جامعه روحانیت تهران خبر داد و تصریح کرد: در نشست عمومی جامعه روحانیت٬ آقایان آیت‌الله موحدی کرمانی دبیرکل و حجت‌الاسلام تقوی٬ معاونت سیاسی و خود بنده به عنوان سخنگو سخنرانی خواهیم داشت که قرار است در این نشست از تعداد زیادی از روحانیت تهران دعوت کنیم تا جلسه بزرگ و پرباری داشته باشیم.

 

 

کد N612015

وبگردی