آفتاب

استقبال از بختک و آرامستان در سومین روز جشنواره سینما حقیقت

استقبال از بختک و آرامستان در سومین روز جشنواره سینما حقیقت

رامبد جوان تهیه کننده فیلم بختک، نمایش این فیلم را عبدالرضا کاهانی تقدیم کرد./شهرام میراب اقدم کارگردان آرامستان نیز گفت که قبرستان ابن بابویه می‌تواند قطب گردشگری باشد که حتی از کشورهای دیگر هم بازدید کننده داشته باشد.

مراسم افتتاحیه مستند «بختک» سه شنبه 13 آذر در سومین روز از جشنواره سینما حقیقت با حضور رامبد جوان تهیه کننده، محمد کارت کارگردان و مازیار فکری ارشاد منتقد سینما در سالن شماره یک سینما فلسطین مورد استقبال علاقه مندان به سینما مستند قرار گرفت.

به گزارش ایلنا،محمد کارت در سخنان کوتاهی قبل از نمایش فیلم گفت: «از همه شما تشکر می‌کنم که برای دیدن این مستند روی زمین نشسته‌اید. «بختک» ماحصل تلاش و فعالیت یک گروه پنج نفره است.»

رامبد جوان با اشاره به جمعیت حاضر در سالن، عنوان کرد:«واقعا بعد از دیدن این جمعیت جو من را کاملا گرفته است! موضوع این فیلم یکی از دغدغه‌های شخصی من است و برای عملیاتی شدن و به نتیجه رسیدن فیلم پژوهش را از زمان فیلم «خون مردگی» آغاز کردم. چیزی حدود سه ماه زمان گذاشتیم تا بتوانیم شخصیت‌های این فیلم را پیدا کنیم.»

وی ادامه داد:«به اندازه‌ای تلاش کردیم و وقت گذاشتیم که بعدا شرمنده نشویم. حال خوب امشبم را به رضا کاهانی و همت او برای ساخت فیلم «وقت داریم حالا» تقدیم می‌کنم که روی پای خودش ایستاد.»

«بختک» مستندی اجتماعی است که به زندگی سه زن در جنوب شهر شیراز می‌پردازد.

همچنین مراسم افتتاحیه فیلم آرامستان  با حضور شهراب میراب اقدم برگزار شد.

 میراب اقدم درباره موضوع این مستند گفت: «فیلم «آرامستان» درباره گورستان ابن بابویه است و تاریخچه این قبرستان و شخصیت‌هایی که در این آرامگاه آرمیده‌اند و فراموش شده‌اند، بررسی می‌کند. بخشی از پژوهش «آرامستان» به صورت کتابخانه‌ای بود. البته درباره خود ابن بابویه توانستیم اطلاعاتی به دست آوریم اما برای کسب اطلاعات درباره افراد دفن شده روی قبر‌ها دنبال نامشان می‌گشتیم.»

وی در ادامه افزود: «تصویربرداری این کار همزمان با پژوهش صورت می‌گرفت. ما هر قبر را می‌دیدیم تصویر آن را می‌گرفتیم. این قبرستان می‌توانست قطب گردشگری باشد که حتی از کشورهای دیگر هم بازدید کننده داشته باشد. افراد بزرگی در این قبرستان دفن هستند. شیخ صدوق در این قبرستان دفن شده و در کنار ایشان شخصیت‌های بزرگ دیگری نیز آرمیده‌اند. این قبرستان می‌تواند توریست‌های زیادی را به ایران بیاورد.»

کد N611673

وبگردی