آفتاب

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسئولان اجرایی از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین حسین سبحانی نیا قرائت شد.

به گزارش ایسنا، تذکرات کتبی به مسئولان اجرایی به شرح زیر است:

*ایرانپور نماینده مبارکه به وزیر صنعت، معدن و تجارت: توضیح علت هزینه‌کرد مبلغ 30 میلیارد تومان در طرح ورزشگاه نقش جهان با وجود افزایش آلایندگی این صنعت، توضیح علت بی‌توجهی شرکت فولاد مبارکه نسبت به استخدام فرزندان شهدا

* آصفری نماینده اراک به وزیر ورزش و جوانان: توضیح علت بی‌توجهی به تکمیل طرح‌های نیمه کاره ورزشی در شهرستان‌های اراک، خنداب و کمیجان، به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم حل مشکلات تولید کنندگان مرغ و مرغداری‌ها، لزوم توجه به مسئله خرید توافقی کشمش و محصولات کشاورزی سه شهرستان حوزه انتخابیه به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: لزوم توضیح علت عدم نظارت بر عملکرد کانون‌های پرورشی فکری کودکان و نوجوانان

* خجسته نماینده همدان به وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم تعیین ضوابط مشخص برای قیمت‌گذاری خودرو و واقعی بودن قیمت، به وزیر علوم:‌ تسریع در جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای کشور

* ندیمی نماینده لاهیجان به وزیر جهاد کشاورزی: تعیین تکلیف وضعیت ورود چای سنواتی به سبد مصرفی انسانی بر خلاف نظر صریح استاندارد مبنی بر شرب صنعتی به جای شرب انسانی، جلوگیری از واردات برنج در چند سال آینده به رییس جمهور، لزوم جلوگیری از واردات 300 هزار تن برنج در سال جاری، حسب واردات مازاد 5 سال آینده طی چند سال اخیر، به وزرای صنعت معدن و تجارت و تعاون: پیگیری پالایش آمار بیکاری و تجدید سازمان جهت ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار.

* آریایی نژاد نماینده ملایر به رییس جمهور: توضیح علت عدم پرداخت یارانه افزایش قیمت نان به مردم.

* کارخانه‌ای نماینده همدان به وزیر اقتصاد:‌لزوم تجدید نظر اساسی در اصل سود تسهیلات بانکی به منظور رونق تولید و رشد تولید ملی در کشور.

* خسروی نماینده تربت حیدریه به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در ارتقای ایستگاه راه آهن شهرستان تربیت حیدریه به اداره کل با توجه به وجود کلیه شاخص‌ها و تاکید 12 نفر از نمایندگان استان خراسان رضوی.

* بهمنی نماینده سراب به وزیر جهاد کشاورزی: توضیح علت عدم توجه به راه اندازی ایستگاه تحقیقاتی سیب‌زمینی در شهرستان سراب. به وزیر نیرو: لزوم تامین اعتبار طرح آب‌رسانی به روستای چله خانه.

* منظری توکلی نماینده بافت به وزیر کشور: تسریع در ارتقای خدمات کشوری حوزه انتخابی بزنجان شهرستان بافت. به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم احداث پایگاه اطفای حریق هوایی در منطقه بافت، راور و برزویه برای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، لزوم تکمیل طرح‌های سد خاکی آذرجان، آهویه شهرستان بافت. به وزیر کشور: تسریع در ارتقای تقسیمات کشوری در برخی از مناطق حوزه انتخابیه‌اش.

* سودانی نماینده اهواز به وزیر راه و شهرسازی و وزیر نیرو: لزوم رفع مشکل تاخیرهای فراوان و لغو مکرر پرواز‌ها به مقصد اهواز و لزوم جبران خسارت کشاورزان منع شده از کشت شلتوک و برنج در استان خوزستان.

* نقوی حسینی نماینده ورامین به وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم حل مشکل صنعتگران مستقر در شهرک‌های صنعتی استان تهران و حل مشکلات مربوط به سند مالکیت زمین‌های خریداری شده توسط آنان.

* احمد لاشکی نماینده نوشهر به وزیر کشور:‌توضیح علت عدم رسیدگی به خسارت دیدگان ناشی از جاری شدن سیل در بحران برف در غرب مازندران و توزیع نامناسب بودجه برای پیشگیری از حوادث.

* طاهری نماینده اقلید به رییس جمهور: توضیح علت افزایش بی‌رویه قیمت نان بدون در نظر گرفتن مشکلات اقشار محروم.

* مددی نماینده میانه به وزیر اقتصاد: توضیح علت عدم اجرای تعهدات توسط شرکت بیمه‌گذار که باعث ایجاد بی‌اعتمادی در بین مردم شده است و توضیح علت واگذاری بی‌رویه در حوزه صنعت بویژه در شرکت فولاد آذربایجان. به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:‌توضیح علت عدم اجرای دستورات صادره از سوی مقام وزارت. به وزیر جهاد کشاورزی:‌توضیح علت عدم برنامه‌ریزی مناسب برای توسعه بخش کشاورزی. به وزیر نیرو: توضیح علت عدم اجرای دستورات صادره از سوی مقام وزارت. به وزیر کشور: توضیح علت ناهماهنگی در توزیع اعتبارات ماده 180 . به وزیر تعاون‌: توضیح علت عدم نظارت بر زیرمجموعه و عمل نکردن به دستورات مقام وزارت.

* نادران نماینده تهران به وزیر راه و شهرسازی: لزوم نظارت بیشتر بر سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هوایی در مسئله کنترل قیمت بلیت برای زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی.

* فریدونی نماینده فیروزآباد به وزیر صنعت، معدن و تجارت و تعاون: توضیح علت بی‌توجهی به صنعت استان فارس و نداشتن برنامه برای همکاری با صنعتگران استان و توضیح علت بی‌توجهی مدیر کارخانه سیمان فیروزآباد فارس در بومی‌گزینی.

* بزرگواری نماینده کهگیلویه به وزیر آموزش و پرورش: لزوم رفع مشکلات آموزشی و رفاهی مدارس شهرستان‌های حوزه انتخابیه.

انتهای پیام

کد N611516

وبگردی