آفتاب
وزیر دادگستری در جمع خبرنگاران؛

مهمترین بخش مبارزه با فساد٬ پیشگیری است / در پرونده بابک زنجانی٬ بهترین سطح همکاری بین قوا پیش آمد

مهمترین بخش مبارزه با فساد٬ پیشگیری است / در پرونده بابک زنجانی٬ بهترین سطح همکاری بین قوا پیش آمد

تلاش ما در دولت جدید این است که فساد جدیدی به وجود نیاید که روان عمومی مردم مورد آزار قرار بگیرد و سعی کرده‌ایم پرونده‌هایی که کشف می‌شوند٬ سریع به نتیجه برسند قبل از آنکه جامعه از آنها مطلع شوند.

وزیر دادگستری در قسمتی از نشست خبری همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با مفاسد٬ به سوال خبرنگاران پاسخ داد و گفت: ما به عنوان عضو دولت پیگیر مسائل و این دغدغه‌ها بوده‌ایم و من در جلسه غیرعلنی مجلس که در ارتباط با فساد سه هزار میلیاردی برگزار می شد گفتم برای اینکه نظام درگیر این مسائل نشود باید روندهای اداری ومالی اصلاح شود

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در این همایش٬ در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه وزارت دادگستری چه اقداماتی را درباره مبارزه با فساد تا به امروز انجام داده است٬ گفت: شان دادگستری کاملا مشخص است و این موضوع به دستگاه قضایی برمی‌گردد که باید با متخلفان در انتهای خط برخورد کند.

وی گفت: ما به عنوان عضو دولت پیگیر مسائل و این دغدغه‌ها بوده‌ایم و من در جلسه غیرعلنی مجلس که در ارتباط با فساد سه هزار میلیاردی برگزار می شد٬ گفتم برای اینکه نظام درگیر این مسائل نشود باید روندهای اداری و مالی اصلاح شود و این دولت با این نگاه در جهت مبارزه با فساد اقدام می‌کند که یکی از اقدامات آن برگزاری همین همایش در 17 آذرماه می باشد و وزارت دادگستری هماهنگی‌های داخلی و بین‌المللی را نسبت به این موضوع نیز پیگیر است.

پورمحمدی اشاره کرد: یکی از سازمان‌های ذیربط وزارت دادگستری٬ سازمان تعزیرات است و در کنترل بازار و خدمات تا به امروز گام‌های موثری را برداشته است.

وزیر دادگستری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شما در زمان تصدی خودمان در سازمان بازرسی٬ همایشی با این موضوع برگزار کردید٬ آیا دستاوردی داشته است و اینکه شما مشکلات و مفاسد اقتصادی را در بخش نظری می‌بینید یا فرهنگی٬ گفت: از سال 88 که ما به کنوانسیون سازمان ملل پیوستیم٬ من به عنوان رئیس یکی از دستگاه‌های نظارتی همایشی در این رابطه برگزار کردم که سعی شد سران قوا نیز در آن حضور داشته باشند اما همایش 17 آذر ماه از گستردگی بسیاری برخوردار است و دولت برخلاف دولت گذشته همکاری بسیار خوبی در این رابطه داشته است.

وی گفت: مهمترین بخش مبارزه با فساد را بخش پیشگیری می‌دانم که موضوع فرهنگی بحث بسیار مهمی است علاوه بر اینها ما نباید از بخش نظارتی و هنجارشکنان غافل شویم زیرا امروز سطح فساد بسیار گسترده است و دستگاه‌های نظارتی با طیف گسترده ای از متخلفان رو به رو هستند.

وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که امروز تعامل سه قوا را درپرونده های فساد اقتصادی چگونه ارزیابی می‌کنید٬ گفت: ما در پرونده بابک زنجانی در بهترین سطح همکاری بین قوا بودیم. همه دستگاه‌ها انگیزه کافی برای همکاری در این حوزه را دارند. در پرونده بابک زنجانی جلسات متعددی بین سران قوا برگزار شد که نشان داد سطح همکاری‌ها در سطح مطلوبی قرار دارد.

وی اضافه کرد: تلاش ما در دولت جدید این است که فساد جدیدی به وجود نیاید که روان عمومی مردم مورد آزار قرار بگیرد و سعی کرده‌ایم پرونده‌هایی که کشف می‌شوند سریع به نتیجه برسند قبل از آنکه جامعه از آنها مطلع شوند.

وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که هدف‌گذاری این همایش چیست و رتبه و شاخص ما در مبارزه با فساد اداری چند است٬ گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما این بود که نگوییم همایشی برگزار کرده‌ایم و قرار شد واقعا مقابله با فسادی ایجاد شود و مسئولین در این همایش به اقدامات گذشته و اقداماتی که قرار است انجام دهند اشاره و گزارش کنند.

وی اضافه کرد: برای تکمیل این همایش ما نمایشگاهی در اردیبهشت ماه سال آینده در این باره خواهیم داشت. اما در ارتباط با رتبه باید بگویم تلاش جدی برای ارتقا رتبه خودمان داشته‌ایم اما در این باره اعدادی وجود دارد که من نمی‌توانم آنها را به علت این که نمی‌دانم چقدر صحیح هستند بگویم.

کد N611469

وبگردی