آفتاب

ساطور ایرانی علیه شرکت های آمریکا؛ ادعای سایبری جدید /نماینده ایران: پوچ و ساختگی است

ساطور ایرانی علیه شرکت های آمریکا؛ ادعای سایبری جدید /نماینده ایران: پوچ و ساختگی است

ایسنا نوشت:

شرکت امنیت سایبری آمریکایی سایلنس مدعی شد هکرهای ایرانی در دو سال گذشته طی عملیاتی که به آنها امکان وارد کردن خسارت فیزیکی را می‌دهد، به شرکت‌های بزرگ انرژی، حمل و نقل و زیرساختی سراسر جهان نفوذ کرده اند.

این شرکت تحقیقاتی بدون اشاره به نام شرکت خاصی مدعی شد که شرکتهای انرژی، هوا و فضا، فرودگاهها و خطوط هوایی، دانشگاهها، بیمارستانها و اپراتورهای مخابراتی مستقر در آمریکا، رژیم صهیونیستی، چین، عربستان، هند، آلمان، فرانسه و انگلیس در میان شرکتهای هدف هکرها هستند.

گزارش 87 صفحه ای شرکت سایلنس در شرایطی است که دولتها در تلاش برای درک بهتر توانایی های سایبری ایران هستند. محققان می‌گویند توانمندی‌های سایبری تهران همزمان با تلاش برای تلافی حملات سایبری غرب به برنامه هسته ای این کشور به سرعت افزایش یافته است.

این شرکت مدعی شد: ما معتقدیم اگر اجازه داده شود این عملیات به همین شکل ادامه یابد، تنها موضوع زمان مقابل این تیم برای تاثیرگذاری روی امنیت فیزیکی جهان قرار دهد.

این شرکت مستقر در کالیفرنیا مدعی شد که که پژوهشگرانش نفوذ به بیش از 50 شرکت را شناسایی کرده اند و مدارکی دارند که نشان می‌دهد این نفوذ رایانه ای توسط همان گروه در تهران انجام شده که در حمله سایبری سال 2013 به شبکه نیروی دریایی آمریکا دست داشت.

این ادعا در حالیست که سخنگوی شرکت پیمکس مکزیک گفت: این شرکت تحت هیچ حمله ای از سوی هکرهای ایرانی قرار نگرفته ولی دائما در حال نظارت است.

در همین رابطه نمایندگی ایران در سازمان ملل ادعاهای شرکت سایلنس را بی اساس خواند.

حمید بابائی، سخنگوی دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت: هدف از این ادعاهای بی اساس ساختگی تخریب وجهه دولت ایران و به ویژه ضربه زدن به مذاکرات کنونی است.

سایلنس اعلام کرد که عملیات ادعایی هکرها را به برخی از شرکتهای هدف و همچنین پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) گزارش داده است اما سخنگوی اف بی آی از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرد.

هکرهای روسی و چینی عامل برخی حملات سایبری علیه شرکتها و دولتها معرفی شده‌اند. این در حالیست که گمان می‌رود آمریکا و رژیم صهیونیستی از یک کرم رایانه‌ای برای کند کردن روند توسعه برنامه هسته ای ایران استفاده کرده اند.

ایران از سال 2010 و زمان نفوذ ویروس رایانه‌ای "استاکس نت" به برنامه هسته ای خود روی تقویت توانمندیهای سایبری خود سرمایه گذاری کرده است.

استوارت مک کلور، مدیر شرکت سایلنس در ادامه ادعاهای خود افزود: گروه هکرهای ایرانی فعالیت خود موسوم به "عملیات ساطور" را روی جمع آوری اطلاعات متمرکز کرده اما توانایی انجام حمله را نیز دارد.

سایلنس ادعا کرد که پژوهشگران این شرکت صدها فایل را که ظاهرا این گروه ایرانی از پایگاه اینترنتی داخلی تفنگداران دریایی آمریکا سرقت کرده، به دست آورده‌اند.

گزارش شرکت سایلنس تازه ترین گزارشی است که مدعی شده ایران در حال هک کردن منافع آمریکا است.

شرکت امنیت سایبری "فایر آی" نیز در ماه می مدعی شد یک گروه هکر ایرانی در یک سری حملات به شرکتهای نظامی آمریکا دست داشته است.

 

23231

 

کد N611427

وبگردی