آفتاب

نشست سرنوشت‌ساز جدایی‌طلبان جنوب یمن اواسط دسامبر برگزار می‌شود

نشست سرنوشت‌ساز جدایی‌طلبان جنوب یمن اواسط دسامبر برگزار می‌شود

منابع سیاسی یمن از برگزاری نشست فراگیر جدایی طلبان جنوب این کشور در اواسط دسامبر برای تعیین سرنوشت جنوب یمن خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، منابع سیاسی یمن اعلام کردند که این نشست جامع در شهر عدن در جنوب یمن و در اواسط دسامبر برگزار می‌شود و تمامی گروه‌های جنبش جدایی طلبان جنوب و گروه‌های انقلابی که برای جدایی جنوب یمن از شمال آن تلاش می‌کنند در این نشست شرکت خواهند کرد.

به گزارش این منابع، هدف برگزاری این نشست فراگیر تعیین سرنوشت کشور سابق یمن جنوبی و انتخاب فرماندهی متحد برای حل مشکلات جنوب است.

منابعی در حزب سوسیال یمن نیز اعلام کردند که این حزب موضوع تشکیل دولت فدرال را که متشکل از شش اقلیم باشد مطرح نمی‌کند معتقد است که تشکیل کشوری با دو اقلیم شمال و جنوب بهترین راه حل برای پایان مشکلات یمن است.

سیف علی حسن الجحافی، دبیرکل کمیته اجرایی نشست جنوب نیز گفت: اختلافاتی در دیدگاه‌ها و نظرات جدایی طلبان جنوب وجود دارد اما جنوبی‌ها یک هدف دارند و آن آزاد سازی و باز پس گیری کشور خود و حاکمیت آن است و آنها مبارزه مسالمت آمیز را برای تحقق این هدف خود در پیش گرفته‌اند.

از سوی دیگر، عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن در دیدار با آن پاترسون، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه نزدیک به اوضاع وخیم اقتصادی یمن پرداخت و گفت: ما درحال حاضر نیاز شدیدی به کمک و حمایت جهت مقابله با مشکلات و چالش‌های اقتصادی داریم.

وی تاکید کرد: دولت جدید برنامه توسعه اقتصادی را ظرف روزهای آتی اجرایی می‌کند که براساس آن فرصت‌های شغلی و خدمات رسانی برای جوانان ایجاد می‌شود.

هادی همچنین از کشورهای اهدا کننده خواست تا به تعهدات خود در قبال کمک به یمن پایبند باشند.

همچنین صالح بن عبدالعزیز القنیعیر، فرستاده دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به یمن در سفری چند روزه به صنعاء رفته تا با مسئولان یمنی در خصوص تکمیل طرح شورای خلیج فارس درباره یمن و نتایج مذاکرات ملی و اجرایی کردن توافقنامه صلح و مشارکت ملی بحث و گفت‌وگو کند.

منابع آگاه در حزب اصلاح اسلامی نیز اعلام کردند که این حزب و شیعیان حوثی تصمیم دارند توافقنامه همکاری و آشتی را برای پایان دادن به تنش‌ها میان خود در روزهای آتی امضا کنند.

انتهای پیام

کد N611370

وبگردی