آفتاب

لندن معاهده پروژه ساخت تاسیسات هسته‌ای امضا کرد

لندن معاهده پروژه ساخت تاسیسات هسته‌ای امضا کرد

انگلیس موافقت کرد تا به تضمین مالی برای یک سرمایه‌گذاری مشترک میان فرانسه و ژاپن با هدف ساخت بزرگترین تاسیسات برق اتمی اروپا در انگلیس بپردازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، NuGeneration Limited، یک سرمایه‌گذاری مشترک میان شرکت جی دی اف سوئز فرانسه و توشیبای ژاپن است که توافق همکاری مشترکی را با لندن به منظور تامین مالی برای ساخت یک نیروگاه برق اتمی در مورساید، وست کامبریا امضا کرده است.

دولت انگلیس نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که به عنوان بخشی از برنامه سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ملی ضامن مالی این پروژه می‌شود.

این مساله بخشی از برنامه سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ملی انگلیس است که پیش از اصلاحات دولت مطرح شد؛ اصلاحاتی که قرار است امروز (چهارشنبه) و پیش از برگزاری انتخابات آتی پارلمانی توسط جورج آسبورن، وزیر اقتصاد ارایه شود.

دولت لندن به صورت مناقشه‌آمیز به دنبال انجام پروژه‌های جدید برق اتمی با هدف تقویت صنعتی است که در پی واقعه اتمی فوکوشیما در سال 2011 به خاطر سونامی در ژاپن به زانو درآمده بود.

اتحادیه اروپا در سپتامبر تاییدیه خود را بابت ساخت این نیروگاه برق اتمی به انگلیس ارایه کرد که با حمایت کارخانجات و نیروگاه‌های عظیم چین و فرانسه ساخته می‌شود.

نیروگاهی که قرار است در مورساید ساخته شود با هزینه 2.3 میلیارد پوندی برای مقابله با سیل و 15 میلیارد پوندی برای توسعه جاده‌ای ایجاد می‌شود.

آسبورن روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از اینکه این توافق را با NuGen امضا کردیم، بسیار خوشحالیم. سرمایه‌گذاری برای ساخت یک نیروگاه جدید برق اتمی بخشی از برنامه بلندمدت اقتصادی ما در تامین انرژی برای انگلیس است که ما چندین دهه است به آن نیاز داریم.

انتظارمی‌رود که نخستین راکتور تا پایان 2024 پایان یابد. انگلیس هم‌اکنون 16 راکتور دارد که 20 درصد انرژی مورد نیاز کشور را تامین می‌کند و لندن به دنبال جایگزینی این نوع انرژی با سوخت‌های فسیلی است.

اقدام اخیر لندن با آلمان که قول داده تا نیروگاه برق اتمی‌اش را در پی سانحه اتمی فوکوشیما از میان بردارد و تعطیل کند، متناقض است.

انتهای پیام

کد N611151

وبگردی