آفتاب

استقبال فلسطینی‌ها از اقدام پارلمان فرانسه در به رسمیت شناختن فلسطین

استقبال فلسطینی‌ها از اقدام پارلمان فرانسه در به رسمیت شناختن فلسطین

واشنگتن با موضع‌گیری محتاطانه‌ای در خصوص رای پارلمان فرانسه در به رسمیت شناختن فلسطین، بر پایبندی جامعه جهانی به ضرورت آغاز مذاکرات مستقیم میان اسرائیل و فلسطین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تصمیم پارلمان فرانسه برای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل انتقاد نکرد اما با غیر ضروری خواندن این تصمیم اعلام کرد که موضع فرانسه در این خصوص تغییر نکرده و موضع آمریکا هم کاملا آشکار است.

ماری هارف تصریح کرد: ما مساله تشکیل کشور فلسطین را تنها از طریق برگزاری مذاکرات مستقیم میان طرفین فلسطینی و اسرائیلی تایید می‌کنیم.

نمایندگان پارلمان فرانسه دیروز (سه شنبه) با اکثریت آراء فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناختند. تصمیمی که به دنبال آن استقبال فلسطینی‌ها و خشم اسرائیلی‌ها را در پی داشت.

در همین راستا وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: به رسمیت شناخته شدن فلسطین از سوی فرانسه فرصت دستیابی به صلح و سازش میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها را از بین خواهد برد.

از سوی دیگر تشکیلات خودگردان فلسطین از به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین توسط فرانسه استقبال کرد.

ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین ضمن استقبال از تصمیم فرانسه افزود: ما امیدواریم که این اقدام انگیزه‌ای باشد برای دیگر پارلمان‌های اروپا تا آن‌ها هم همانند فرانسه برای گام برداشتن در این راستا وارد عمل شوند.

وی تاکید کرد: قطعا اتخاذ این تصمیم، روند به رسمیت شناختن کشور ما را که با تاخیر رو به رو شده به پیش خواهد برد.

ریاض مالکی با اشاره به نقش محوری فرانسه در عرصه بین المللی افزود: امیدواریم که دولت فرانسه در راستای این اقدام نقش گسترده‌تری را ایفا کند و هر چه سریعتر به تصمیم پارلمان در این خصوص متعهد شود.

از سوی دیگر سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد: تصمیم فرانسه ارزش بسیاری دارد و نشان دهنده این است که تمام جهان متوجه شده‌اند نباید حقوق مردم فلسطین نادیده گرفته شود.

سامی ابوزهری افزود: اتخاذ این تصمیم نتیجه پایداری و مقاومت مردم فلسطین در مقابل تجاوزهای اسرائیل است.

انتهای پیام

کد N611096

وبگردی