آفتاب

چین از تایوان خواست به تعمیق تبادلات و همکاری‌های دوجانبه ادامه دهد

چین از تایوان خواست به تعمیق تبادلات و همکاری‌های دوجانبه ادامه دهد

چین امروز (چهارشنبه) از تایوان خواست تا با وجود شکست حزب حاکم ناسیونالیست در انتخابات شهرداری، این کشور همچنان به تعمیق تبادلات میان هر دو طرف ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این بیانیه در وب‌سایت «دفتر امور تایوان در چین» پس از آن منتشر شد که "ما یینگ جئو"، رئیس‌جمهوری تایوان اعلام کرد که از ریاست حزب حاکم استعفا می‌دهد تا مسوولیت شکست حزبش در 9 شهر و منطقه این کشور را به عهده گیرد.

نتایج این انتخابات نشان‌دهنده نگرانی‌ها نسبت اقدامات ما یینگ جئو برای ادغام اقتصاد تایوان با اقتصاد چین است که بسیاری آن را اقدامی در راستای هدف پکن برای به دست آوردن کنترل سیاسی این جزیره می‌دانند.

در این بیانیه آمده است: همکاری و روابط متقابل بیشتر به نفع هر دو طرف است. ما امیدواریم که تعمیق تبادلات و همکاری‌ها در تمامی زمینه‌ها ادامه یافته و روابط میان مردم هر دو طرف توسعه یابد.

انتظار می‌رود که ما یینگ جئو امروز (چهارشنبه) پس از 9 سال رسماً از سمت ریاست حزب حاکم ناسیونالیست استعفا دهد اگرچه وی همچنان به عنوان رئیس‌جمهور تایوان به فعالیت خود ادامه خواهد داد تا دو سال پایانی دومین دوره ریاست جمهوری‌اش نیز پایان یابد.

ما یینگ جئو روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: در 120 سال گذشته حزب ناسیونالیست با ناکامی‌های بی‌شماری مواجه شده اما هرگز به طور کامل شکست نخورده و هر بار مجدداً روی پاهای خود ایستاده است. اجازه دهید که شکست امروزمان را قبول کرده و از آن به عنوان آغاز یک پیروزی استفاده کنیم.

چین مدعی است که تایوان بخشی از خاک کشور است و متعهد شده تا با هرگونه اعلام رسمی استقلال با زور واکنش نشان دهد.

انتهای پیام

کد N611003

وبگردی