آفتاب

عریقات: سال 2015، سال شناسایی کشور فلسطین است

عریقات: سال 2015، سال شناسایی کشور فلسطین است

مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین پیش‌بینی کرد که سال 2015، سال شناسایی کشور فلسطین باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در مذاکره با رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه عربستانی عکاظ تاکید کرد: پس از به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط چند کشور اروپایی که نقطه عطف مثبتی در روند مساله فلسطین به شمار می‌آید پیش‌بینی می‌کنیم که سال 2015 سال شناسایی کشور فلسطین باشد.

وی گفت: تلاش‌های فلسطینی‌ها برای رفتن به شورای امنیت و دیگر سازمان‌های بین‌المللی در موازات با اقدامات کشورهای عربی است که در نشست فوق‌العاده خود در قاهره برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس اتخاذ کردند.

عریقات خاطرنشان کرد: پیش‌نویس قطعنامه فلسطین که موجب پایان یافتن اشغالگری اسرائیل براساس جدول زمانی مشخص و تشکیل کشور مستقل فلسطین می‌شود به زودی در شورای امنیت مطرح می‌شود.

در نشست‌های اخیر وزرای خارجه عرب در قاهره نیز درخصوص این مساله بحث شده است.

وی ادامه داد: اقدامات مشترک کشورهای عربی و فلسطینی‌ها برای جذب حمایت بین‌المللی از فلسطین جهت پیوستن به سازمان‌های بین‌المللی و از جمله دادگاه کیفری بین‌المللی همزمان با هم صورت می‌گیرد. ما برای حل مساله فلسطین و باخبر کردن جهان از جنایت‌های اسرائیل علیه مردم فلسطین تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام

کد N610977

وبگردی