آفتاب
ایزدی با اشاره به کنگره دانشجویان جهان اسلام در کربلا؛

وحدت دانشجویان در دنیای اسلام به وحدت امت اسلامی کمک می‌کند

وحدت دانشجویان در دنیای اسلام به وحدت امت اسلامی کمک می‌کند

یک عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان، برگزاری سومین کنگره دانشجویان جهان اسلام در کربلای معلی را اقدامی در جهت تعمیق وحدت میان امت اسلامی دانست.

فواد ایزدی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) درباره برگزاری سومین کنگره بین المللی دانشجویان جهان اسلام در کربلای معلی اظهار کرد: برگزاری این کنگره در کربلای معلی از چند جهت حائز اهمیت است که مهمترین جنبه آن تعمیق وحدت میان جامعه دانشگاهی جهان اسلام است.

وی افزود: جامعه دانشگاهی در هر فضایی که حضور داشته باشد توانایی نقش‌آفرینی بالایی دارد و به همین دلیل در دنیای اسلام هم این نقش‌آفرینی می‌تواند تاثیرات فراوانی را داشته باشد.

وی به نقش قشر دانشگاهی کشور در پیروزی انقلاب اسلامی و در بیداری اسلامی منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: قشر دانشگاهی کشور همواره در مبارزه با دنیای استکبار و گسترش اندیشه اسلامی پیش قدم بوده‌اند و نقش آن‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی و در بیداری اسلامی مردم منطقه بی بدیل بوده است.

این عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان ادامه داد: نگاه اقشار مختلف جامعه به قشر دانشگاهی است و وحدت این قشر در دنیای اسلام به وحدت امت اسلامی کمک شایانی خواهد کرد.

وی به اهمیت برگزاری این همایش در کربلای معلی اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری پیاده‌روی به مناسبت اربعین حسینی و همچنین گردهمایی دانشجویان جهان اسلام در کربلای معلی نشان از اهمیت قیام حضرت اباعبدالله(ع) برای تمام مسلمانان جهان دارد.

وی گفت: دشمن قصد دارد که با تفرقه در میان مسلمانان قیام حضرت اباعبدالله (ع) را تنها منحصر به تفکر شیعی نشان دهد اما برگزاری این کنگره نقشه‌های دشمن را نابود می‌کند.

سومین کنگره بین المللی دانشجویان جهان اسلام با حضور دانشجویان بیش از 25 کشور اسلامی از 18 تا 22 ماه صفر در سالن همایش‌های حرم مطهر سیدالشهداء(ع) در کربلای معلی برگزار می‌شود.

عمق‌بخشی و نفوذ انقلاب اسلامی در میان دانشجویان جهان اسلام، گسترش و اعتلای فرهنگ و شعائر حسینی در کشورهای اسلامی، هم‌اندیشی و هم‌گرایی دانشجویان جهان اسلام برای شناخت فرصت‌های زیارت عتبات عالیات و تقویت جایگاه ولایت‌فقیه در میان دانشجویان از جمله محورهای مورد بحث در این کنگره است.

انتهای پیام

کد N610949

وبگردی