آفتاب

ناتو بار دیگر بر حمایت از اوکراین تاكید کرد

ناتو بار دیگر بر حمایت از اوکراین تاكید کرد

وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی با تاکید مجدد بر حمایت خود از ارتش اوکراین، اعلام کردند که تشکیل گروه نظامی جدیدی با قابلیت پاسخگویی سریع به تهدیدهای روسیه یا هر کشور دیگری را در دستور کار دارند.

وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو در دیدار خود در «بروکسل» مقر این سازمان، بار دیگر بر حمایت خود از ارتش اوکراین تاكید کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی با تاکید مجدد بر حمایت خود از ارتش اوکراین، اعلام کردند که تشکیل گروه نظامی جدیدی با قابلیت پاسخگویی سریع به تهدیدهای روسیه یا هر کشور دیگری را در دستور کار دارند.

«ینس استولتنبرگ» دبیركل ناتو از تصویب چهار بودجه برای به‌روزرسانی تجهیزات نظامی اوکراین، تجهیزات راداری و پزشکی خبر داد و گفت که بودجه پنجمی نیز برای حمایت از نیروهای نظامی آسیب‌دیده در طول درگیری‌ها در شرق این کشور در نظر گرفته شده است.

«پاولو کلیمکین» وزیر خارجه اوکراین گفت: «به طور قطع اقدام‌های مستمر و آزادانه روسیه در راستای برهم زدن ثبات در شرق اوکراین را محکوم می‌کنیم.»

رهبران ناتو در بیانیه‌ای اعلام کردند: «مقام‌های مسکو باید از نفوذ خود در شرق اوکراین استفاده کنند تا اطمینان حاصل کنند که جدایی‌طلبان هوادار روسیه در این منطقه حملات خود را متوقف كرده و به مفاد آتش‌بس احترام می‌گذارند.»

«جان کری» وزیرخارجه آمریکا گفت که این کشور و دیگر اعضای ناتو بارها تلاش کردند تا بحران اوکراین را حل کنند، اما مسکو تاکنون هیچ‌گونه علاقه‌ای به این امر نشان نداده است.

کری تصریح کرد که برای روسیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری این کشور باید مشخص شده باشد که آمریکا و ناتو به صورت ناخواسته در موقعیتی قرار گرفته‌اند که مجبور شده‌اند تا گزینه‌های درگیری نظامی و تحریم علیه روسیه را در نظر بگیرند.

رهبران ناتو در ماه سپتامبر گذشته تصمیم گرفتند تا حدود چهار هزار نیروی نظامی را به‌عنوان نیروی پیشرو تا سال 2016 در اوکراین مستقر کنند، اما در جریان دیدار وزرای خارجه این سازمان موافقت کردند تا نیروهایی با شمار کمتر را تا سال 2015 به این کشور اعزام کنند.

کد N610803

وبگردی