آفتاب
صفاتاج در گفت‌وگو با ایلنا:

اختلافات میان احزاب اسرائیل زمینه قیام فلسطینیان را فراهم خواهد کرد

اختلافات میان احزاب اسرائیل زمینه قیام فلسطینیان را فراهم خواهد کرد

یکی از اختلافاتی که در این انتخابات مطرح است، درگیری‌ها میان وزیر دارایی اسرائیل با نتانیاهو است اما موضوع اصلی در احزاب رژیم صهیونیستی نهفته است چرا که اختلافات میان احزاب راست و چپ در کسب کرسی‌های حداکثری موضوع اصلی انتخابات پارلمانی اسرائیل محسوب می‌شود.

«مجید صفاتاج» کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در اسرائیل، گفت كه این انتخابات مانند انتخابات قبلی به دلیل وجود اختلافات میان احزاب صهیونیست مشکلات خاص خود را خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، این نویسنده و تحلیلگر مسائل حوزه اسرائیل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: یکی از اختلافاتی که در این انتخابات مطرح است، درگیری‌ها میان وزیر دارایی اسرائیل با نتانیاهو است اما موضوع اصلی در احزاب رژیم صهیونیستی نهفته است چرا که اختلافات میان احزاب راست و چپ در کسب کرسی‌های حداکثری موضوع اصلی انتخابات پارلمانی اسرائیل محسوب می‌شود.

وی افزود: حزب لیکود که متعلق به جناح راست است و حزب کار که به جناح چپ تعلق دارد، دغدغه‌هایی برای گرفتن کرسی‌های پارلمان رژیم صهیونیستی دارند و مسائلی مانند دخالت در امور فلسطین اشغالی باعث شده تا حزب لیکود که حزب بنیامین نتانیاهو است، در جریان جنگ‌های به راه افتاده مانند جنگ 50 روزه افراد خود را که غالباً نظامی و تندرو هستند را از دست بدهد و در تکاپوی کسب موتلفین بر آمده است.

این کارشناس مسائل اسرائیل با اشاره به نیاز نتانیاهو برای کسب کرسی‌های مورد نیاز پارلمان، گفت: در مرحله ابتدایی نتانیاهو با حزب لیکود و جناح های دیگر برای گرفتن کرسی‌های مورد نظر مذاکره کرد اما به نظر می‌رسد که در انتخابات آتی این رژیم هیچ یک از احزاب نمی‌توانند سمت نخست‌وزیری را کسب کنند و بحران‌هایی که در فلسطین اشغالی توسط رژیم صهیونیستی به وجود آمده است، به نوعی این اوضاع را تشدید کرده است.

وی در پایان گفت: اگر بخواهیم یک نگاه کلی به این موضوع داشته باشیم، باید سه محور را مورد بررسی قرار دهیم: نخست این‌که گروه‌های سیاسی در اسرائیل به دنبال ائتلاف هستند. بحث دوم حول محور کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان است و سومین بحث این است که اختلافات موجود در بین احزاب اجازه نمی‌دهد تا شرایطی برای اجماع کلی در این بین اتفاق بیافتد که در این بین اختلافات نتانیاهو با وزیر دارایی رژیم صهیونیستی یکی از مشکلات دیگر در انتخابات پارلمان اسرائیل به حساب می آید که تمامی این موضوعات شرایط و بستر مناسبی را برای قیام فلسطینی‌ها فراهم خواهد کرد.

کد N610620

وبگردی