آفتاب

ابراز نگرانی سازمان ملل از عملکرد نیروهای امنیتی مصر

ابراز نگرانی سازمان ملل از عملکرد نیروهای امنیتی مصر

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی شدید از اقدامات نیروهای امنیتی علیه تظاهرکنندگان مصری اعلام کرد که در مصر هیچ گونه مواخذه‌ای درباره چنین اقداماتی صورت نمی‌گیرد و این امر خطرناک است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی شبکه خبری الجزیره، رابرت کولویل، سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد: مقامات مصری باید مانع از اعمال زور و خشونت توسط نیروهای امنیتی علیه تظاهرکنندگان شوند.

این مسئول سازمان ملل همچنین اجرای تحقیقات سریع، دقیق و گسترده را در خصوص نقض حقوق بشر در مصر خواستار شد.

وی تاکید کرد: کمیساریا از تمامی طرفین می‌خواهد تا به منظور حمایت از حقوق بشر، وارد مذاکرات ملی شوند و همواره در راستای تعهدات بین‌المللی مصر در خصوص حقوق بشر حرکت کنند.

کمیساریای حقوق بشر پیشتر به حکم زندانی 78 تن به اتهام عضویت در گروه‌های تروریستی و کشته شدن شش تن آن‌ها انتقاد کرد.

از سوی دیگر، علی الدمرداش، مدیر امنیت قاهره گفته‌های سخنگوی کمیساریای حقوق بشر مبنی بر نقض حقوق بشر در مصر را در نادرست خواند و اعلام کرد که نیروهای امنیتی مصر در چارچوب قانون عمل می‌کنند

از زمان برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور مخلوع مصر دست کم 1400 تن از طرفداران وی در تظاهرات‌ها کشته و بیش از 15 هزار تن از آنان به زندان محکوم شده در حالی که صدها‌ تن نیز در محاکمه‌های دسته جمعی فوری محکوم به اعدام شده‌اند.

انتهای پیام

کد N610570

وبگردی