آفتاب

روسیه: مقابله با تروریست‌ها بدون هماهنگی با دولت دمشق موفق نخواهد بود

روسیه: مقابله با تروریست‌ها بدون هماهنگی با دولت دمشق موفق نخواهد بود

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: چنانچه ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در سوریه با دولت دمشق هماهنگ نباشد، این ائتلاف موفق نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، "الکساندر لوکاشویچ"، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: در هر صورت ما بر این باوریم که چنانچه ائتلاف با دولت سوریه هماهنگ نباشد، نمی‌توان انتظار داشت که دستاوردهای زیادی به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به حملات هوایی ائتلاف علیه داعش در استان رقه سوریه گفت: تروریست‌ها در حال تقویت خود در اراضی سوریه هستند و ائتلاف بین‌المللی هنوز نتوانسته است مشکلات در کوبانی را حل کند. بدون وجود اطلاعات از منابع مستقل بسیار دشوار است که تعیین کنیم چه کسی بیشتر آسیب می‌بیند؛ داعش یا مردم غیرنظامی.

این دیپلمات روسیه تاکید کرد: مسکو در نظر دارد تا اهداف خود را برای ادامه تامین کمک‌ها به دولت دمشق برای مبارزه با تروریسم ادامه داده و همچنان از دولت دمشق برای حل این بحران از طریق سیاسی و برپایه بیانیه ژوئن 2012 در ژنو حمایت کند. راه‌حل بحران سوریه تنها بدون فشارهای خارجی‌ها و پیش‌شرط حاصل می‌شود.

لوکاشویچ تاکید کرد که مقدمات برای برگزاری نشستی میان دولت سوریه و مخالفان سوری در مسکو فراهم شده اما وی از اعلام تاریخ دقیق آن اجتناب کرد.

وی گفت: چنانچه شما بیانیه‌های رهبران اپوزیسیون سوریه را دنبال کنید متوجه خواهید شد که آن‌ها هنوز به دنبال رویکردهای کاملا متفاوتی هستند. با این حال اپوزیسیون سوریه ایده نشست مسکو را رد نکرده است.

انتهای پیام

کد N610508

وبگردی