آفتاب

آرین‌منش: دانشگاه نباید شعبه احزاب و گروه‌های سیاسی باشد

آرین‌منش: دانشگاه نباید شعبه احزاب و گروه‌های سیاسی باشد

محمدجواد آرین‌منش گفت: دانشگاه باید آنچنان از تحلیل‌های قوی در حوزه سیاسی و اجتماعی برخوردار باشد که باعث رشد سیاسی خود شده و احزاب و گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی، خود را نیازمند به دانشگاه بدانند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه ورود احزاب به دانشگاه امری مطلوب نیست اظهار کرد: دانشگاه نباید شعبه احزاب و گروه های سیاسی باشد.

وی با تاکید بر اینکه از وزارت علوم انتظار می‌رود که رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه دانشگاه را مورد توجه ویژه قرار دهند، تصریح کرد: با توجه به رهنمودهای رهبری هم شاهد نشاط و پویایی در حوزه‌های علمی دانشگاه و هم شاهد پویایی در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی در دانشگاه خواهیم بود.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه همواره موضوعات پژوهشی و نوآوری‌های علمی از مسائل مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، گفت: باید تلاش کنیم که دانشگاه‌های ما مانند سال‌های اخیر در حوزه‌های نوآوری علمی و پژوهشی پیشتاز باشند و جایگاه شایسته‌تری به همت اساتید و نخبگان‌مان در منطقه بدست بیاوریم و بتوانیم با رشد و پویایی علمی و پژوهشی این روند را دنبال کنیم.

وی خاطر نشان کرد: لازمه ادامه روند رشد علمی دانشگاه‌ها حمایت‌های مادی دولت است که باید اهتمام بیشتری در حوزه های اعتبارات پژوهشی دانشگاه ها داشته باشد.

آرین منش با اشاره به تاکید رهبری در مورد فعالیت های سیاسی دانشجویان اظهار کرد: دانشجویان ما باید سیاسی و فعال باشد و از حال انفعالی خارج شوند تا بتواند روحیه استکبارستیزی خود را تقویت کند بنابراین از وزارت علوم انتظار می‌رود تا در راستای تحقق کرسی نظریه‌پردازی و آزاداندیشی در عرصه های علمی و سیاسی در دانشگاه ها بیش از پیش توجهات لازم را داشته باشند.

این نماینده پیشین مجلس ضمن تبریک به دانشجویان در آستانه روز دانشجو افزود: حرکت 16 آذر،‌ جریان ضد امپریالیسم و ضد استکباری دانشجویی بوده است که باید این حرکت در شرایط کنونی تداوم یابد.

وی با بیان اینکه نفرت و انزجار دانشجویان در سال 32 نسبت به استکبار جهانی آمریکا و انگلیس، 16 آذر را خلق کرد افزود: امروز دانشجویان باید با ارتقای سطح بینش و آگاهی سیاسی و عدم انفعال و پرهیز از سیاست‌گریزی این مسیر را هموار کنند اما معتقدم متاسفانه دانشگاه های امروز ما دچار سیاست‌گریزی شده‌اند و باید تلاش کرد فضای رشد و آگاهی سیاسی در دانشگاه ارتقا یابد.

انتهای پیام

کد N610472

وبگردی