آفتاب
سجادی:

دانشگاه‌ها نباید در اختیار یک گروه و حزب خاص باشد

دانشگاه‌ها نباید در اختیار یک گروه و حزب خاص باشد

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: دانشگاه‌ها نباید محل تنازع گروه‌های سیاسی و یا در اختیار یک گروه و حزب خاص قرار بگیرد.

سیدکمال‌الدین سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که وزارتخانه علوم از وزارتخانه‌های راهبردی و کلیدی محسوب می‌شود و به لحاظ مدیریت دانشگاه‌ها و تولید علم مهم است، گفت: دانشگاه‌ها در حیات علمی، فرهنگی و سیاسی کشور نقش دارند و نیروی فعال، روشنفکر و علمی در دانشگاه‌ها هستند.

وی افزود: وجود شرایط فوق می‌طلبد که دانشگاه‌ها از مدیریت غیرجناحی برخوردار باشند و تصمیمات حزبی و جناحی در این نوع مدیریت و به ویژه در انتصاب‌ها لحاظ نشود. در واقع لازم است تا مدیریت در این بخش قوی و کارآمد باشد تا نه تنها به مشکلات کشور اضافه نکنند بلکه از مشکلات کشور کاسته شود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری افزایش تولید علم را از جمله انتظارات از وزارت علوم دانست و افزود: توجه به علم و تولید علم باید مورد توجه آقای فرهادی قرار بگیرد و همچنین ذکر این نکته ضروری است که آقای فرهادی اشتباهاتی که قبلی‌ها در انتصابات مرتکب شدند را تکرار نکند و به کسانی که در فتنه نقش داشتند و کارنامه مطلوبی از خود به جا نگذاشته‌اند نقشی ندهد.

سجادی در ادامه با بیان این‌که دانشگاه‌ها نباید محل تنازع گروه‌های سیاسی و یا در اختیار یک گروه و حزب خاص قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: اگر چه برای فعالیت سیاسی دانشجویان منعی لحاظ نشده اما باید منافع ملی و اهداف کلی نظام در این فعالیت‌ها دیده شود.

وی گفت: باید مرزها و محورهایی که مقام معظم رهبری بارها درباره فعالیت‌های سیاسی دانشجویان به عنوان رهنمود ارائه داده‌اند، مورد توجه وزارت علوم و دانشجویان قرار بگیرد.

انتهای پیام

کد N610439

وبگردی