آفتاب
جمشیدی:

جامعه سالم در گروه سلامت خانواده است/ راه اندازی صندوق خرد روستایی

جامعه سالم در گروه سلامت خانواده است/ راه اندازی صندوق خرد روستایی

ساری - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه پایه گذار بخش مهم از زندگی بشر، خانواده سالم است، گفت: سلامت جامعه در گرو خانواده سالم است.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم جمشیدی عصر سه شنبه در جلسه استانداری که با حضور مشاور وزیر کشور در امور بانوان برگزار شد، با اشاره به اینکه نخستین تاثیرات فرد در محیط خانواده است، اظهارداشت: اسلام از خانواده بعنوان کانون اخلاقی جامعه یاد می کند.

وی مهمترین مورد در استان را پرداختن به موضوعات زن و خانواده دانست و گفت: مشکلات مالی این اداره کل باید با کمک و همکاری مسئولین کشور مرتفع شود.

این مسئول تصریح کرد: سلامت جامعه در گرو خانواده سالم است و محقق شدن آن با اهمیت ویژه قرار دادن خصوصیات فردی و بانوان در عرصه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

معاون منابع انسانی استانداری مازندران با اشاره به روز جهانی معلولین در ۱۲ اذز، گفت: همه مدیران دستگاههای اجرایی بویژه سازمان بهزیستی باید اقدامات پیشگیرانه ای برای معلولین در جامعه تلاش کنند تا هیچ معلولی در اجتماع نداشته باشیم.

حسن خیریانپور به راه اندازی صندوق های خرد روستایی برای اقتصاد روستا در استان اشاره و اظهارداشت: مازندران ۹۲ سهمیه برای راه اندازی این صندوق دارد که باید تا پایان سال جاری اقدام کند.

وی به تدوین برنامه توسعه کشور و استان اشاره کرد و افزود: ستاد تهیه و تدوین برنامه ششم توسعه استان با هدف توازن منطقه ای و کاهش نابرابری استان ها و شورای تلفیق پیش بینی شده است.

این مسئول تصریح کرد: با تشکیل این ستاد ۱۰ کارگروه تخصصی به مدیریت معاونین استاندار و ۲۴ کمیته تخصصی راه اندازی شد.

خیریانپور یکی دیگر از مواردی که در سطح استان تا پایان سال جاری باید اجرایی شود را شکل گیری کارگروه دولت الکترونیک عنوان کرد و افزود: تحقق دولت الکترونیک یکی از موارد مهم تحول اداری است.

وی یکی دیگر از برنامه های تحول اداری را آموزش و تربیت نیروی انسانی و مدیران آینده عنوان کرد و در بحث ساختمان ها و فضاهای دولتی اذعان داشت: برخی از ساختمان های دولتی در استان واگذار می شود که این خلاف قانون است.

وی با بیان اینکه در همه استان ها شورای راهبردی توسعه مدیریت دستگاههای اجرایی با مدیریت استان ها شکل گرفته است، گفت: پژوهش و فناوری در استان ها منحل و شورای راهبردی توسعه مدیریت جایگزین آن می شود.

کد N610255

وبگردی