آفتاب
به ریاست بروجردی؛

اولین هیات پارلمانی ایران به مکزیک رفت

اولین هیات پارلمانی ایران به مکزیک رفت

اعضای هیأت پارلمانی ایران به ریاست بروجردی صبح امروز وارد کشور مکزیک شدند و مورد استقبال گرم مقامات پارلمانی این کشور قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز در راس هیاتی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی وارد مکزیکو سیتی شد و مورد استقبال گابریلا کوئباس بارون رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنا و سانسورس ساستره، رئیس گروه دوستی و پارلمانی و جلال کلانتری سفیر و اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در مکزیک قرار گرفت.

بروجردی در فرودگاه مکزیکو سیتی گفت که این سفر در پاسخ به دو سفر رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مکزیک و بنابر دعوت رسمی ایشان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از اینکه بعد از 35 سال اولین هیات رسمی مجلس شورای اسلامی از مکزیک، به عنوان یکی از کشورهای مهم آمریکای لاتین، دیدار می‌کند، خرسندم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود: در این سفر با مقامات رسمی مکزیک در خصوص راه‌های گسترش همکاری‌های دو پارلمان و گسترش روابط دو کشور و آخرین تحولات منطقه بحث و تبادل نظر به عمل خواهد آمد.

گابریلا کوئباس بارون رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای مکزیک نیز ضمن ابراز خرسندی فراوان از این دیدار، گفت: سفر من به جمهوری اسلامی ایران موجب شد که دیدگاه‌های گذشته نسبت به جمهوری اسلامی ایران کاملا تغییر کند و ما امروز معتقدیم که جمهوری اسلامی ایران کشوری بسیار مهم و تاثیرگذار در منطقه خاورمیانه است.

لازم به ذکر است محمد صالح جوکار و فتح الله حسینی نمایندگان یزد و قصر شیرین، بروجردی را در این سفر همراهی می‌کنند.

کد N610133

وبگردی