آفتاب

آمریکا از احتمال تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر داد

آمریکا از احتمال تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر داد

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، در صورتی که جدایی طلبان حامی روسیه در اوکراین اقدامات خود را متوقف نکنند، جان کری در چند روز آینده با هم‌پیمانان اروپایی خود اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه را در دستور کار قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پیش‌تر آمریکا و 28 کشور اتحادیه اروپا در واکنش به اقدام مسکو در الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود و حمایت از جدایی طلبان در شرق اوکراین تحریم‌هایی را علیه بخش های مالی، دفاعی و انرژی روسیه اعمال کرده بودند.

یک مقام بلندپایه وزارت امور خارجه آمریکا که نام خود را فاش نساخت و جان کری وزیر امورخارجه را به منظور شرکت در نشست وزرای امور خارجه ناتو در بروکسل همراهی می‌کند گفت: ما مذاکرات ادامه‌داری با اتحادیه اروپا درباره گسترش تحریم‌ها علیه روسیه داریم.

وی گفت: ما به مذاکرات درباره اینکه در قدم بعدی به ویژه در پاسخ به تداوم ارسال سلاح‌های سنگین از روسیه به آن سوی مرز اوکراین چه کاری انجام دهیم، ادامه خواهیم داد.

با این حال دیپلمات‌های اتحادیه اروپا می‌گویند کشورهای این اتحادیه تمایل چندانی به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه ندارند مگر آنکه وضعیت اوکراین وخیم تر شود.

روسیه تامین کننده اصلی انرژی اروپا بوده و بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا نگران اقدام تلافی جویانه مسکو علیه اروپا هستند.

مقام آمریکایی همچنین خاطرنشان ساخت: واشنگتن می‌خواهد اگر روسیه به تعهداتش تحت توافقنامه آتش‌بس مینسک عمل کند از تحریم‌ها علیه روسیه بکاهد.

وی افزود: ترکیب تحریم‌ها، پایین آمدن قیمت نفت و سوء مدیریت تاثیری شدید بر اقتصاد روسیه گذاشته است. شما می‌توانید ببینید که آن‌ها هزینه‌های میلیاردی صرف می‌کنند تا از واحد پول روبل که به سقوط ادامه می‌دهد دفاع کند. شما می‌بینید که نرخ تورم در داخل روسیه بالارفته است.

این مقام آمریکایی عنوان کرد: تعدادی از هم‌پیمانان آمریکا در زمینه ارسال کمک‌های غیرکشنده به اوکراین به ما پیوسته‌اند و انتظار می‌رود در نشست ناتو پیشنهادهای جدیدی در این زمینه داده شود.

فدریکا موگرینی، رییس سیاست خارجه اتحادیه اروپا اظهار داشت: نقش ما تلاش برای پیدا کردن راه‌های مذاکره با روسیه است.

موگرینی گفت که اتحادیه اروپا اخیرا تحریم‌های بیشتری علیه تعداد بیشتری از جدایی طلبان در شرق اوکراین اعمال کرده است.

انتهای پیام

کد N610089

وبگردی