آفتاب
بیزینس اینسایدر:

تلاش کره شمالی برای ساخت زیردریایی با قابلیت پرتاب موشک‌های هسته‌ای

تلاش کره شمالی برای ساخت زیردریایی با قابلیت پرتاب موشک‌های هسته‌ای

هم‌اکنون کره شمالی تلاش می‌کند تا با استفاده از طرح اولیه زیردریایی (Golf-II) (گلف دو) که در ارتش شوروی مورد استفاده قرار می‌گرفت، زیر دریایی‌هایی با قابلیت پرتاب موشک‌های بالستیک مجهز به کلاهک هسته‌ای بسازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیزینس اینسایدر در این‌باره نوشت: اگرچه این مدل از زیردریایی در حال حاضر استانداردهای لازم را ندارد هرگز نمی‌تواند با زیردریایی‌های غربی و آمریکایی رقابت کند، اما کره شمالی سعی دارد تا با دستیابی به تکنولوژی به کار رفته در سیستم پرتاب موشک‌های بالستیک این زیردریایی از آن برای ساخت یک زیردریایی با قابلیت پرتاب موشک‌های بالستیک همراه با کلاهک‌ هسته‌ای را بسازد.

در صورت موفقیت کره شمالی در ساخت زیردریایی با قابلیت پرتاب موشک‌های بالستیک یک بار دیگر نگرانی‌ها از دستیابی کره شمالی به موشک‌های بالستیک دوربرد و تجهیز آن با کلاهک هسته‌ای افزایش خواهد یافت.

در ادامه این گزارش آمده است: این موضوع در حالی رخ داده است که پیش‌تر نیز ژنرال کورتیس، فرمانده‌ی نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی از توانایی کره شمالی در شبیه‌سازی کلاهک‌های هسته‌ای و تجهیز موشک‌های بالستیک خود به این کلاهک ها به شدت ابراز نگرانی کرده بود.

در صورت دستیابی کشور منزوی به زیردریایی‌هایی با قابلیت پرتاب موشک‌های بالستیک این کشور قادر خواهد بود یک ناوگان جنگی با قابلیت پرتاب موشک‌های بالستیک مجهز به کلاهک‌های هسته‌ای داشته باشد و از آن به عنوان عاملی بازدارنده برای مقابله با غرب استفاده کند.

اگرچه طی سال‌های آینده، احتمال اقدام هسته‌ای جبران‌کننده هسته‌ای با دیگر کشورها محدود به منطقه غرب آسیا خواهد ماند و این احتمال در صورتی است که کره جنوبی بتواند از شبیه‌سازی کلاهک‌های هسته‌ای به سمت ساخت کلاهک‌های هسته‌ای واقعی حرکت کند. و البته به دلیل آن که در صورت موفقیت کره جنوبی در استفاده از تکنولوژی به کاررفته در سیستم پرتاب موشک زیردریایی مدل (Golf II)، زیردریایی‌های مدرن و پیشرفته غرب به راحتی با آن مقابله خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N610010

وبگردی