آفتاب

بیانیه پایانی کنفرانس بی‌المللی مبارزه با تروریسم در دمشق

بیانیه پایانی کنفرانس بی‌المللی مبارزه با تروریسم در دمشق

شرکت‌کنندگان در کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم دمشق در بیانیه پایانی خود بر لزوم مقابله با تروریسم در سطح جهانی بدون لطمه زدن به حاکمیت کشورها و محکوم کردن حمایت از گروه‌های تروریستی و نیز لزوم بازنگری در خطابه‌های دینی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، شرکت کنندگان در کنفرانس دمشق در بیانیه پایانی خود هم‌چنین خواهان برگزاری همایش دوره‌ای بین‌المللی غیردولتی برای مقابله با تروریسم شدند که مقر آن در دمشق باشد.

شرکت کنندگان علاوه بر این بر محکوم کردن تمامی کسانی که از تروریسم حمایت مالی و معنوی به عمل می‌آورند چه کشورها، چه افراد و چه سازمان‌های بین‌المللی تاکید و اعلام کردند که مقابله با تروریسم در سطح بین‌المللی و باید از طریق سازمان ملل بدون لطمه زدن به حاکمیت کشورها یا مداخله در امور داخلی آن‌ها صورت بگیرد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس همچنین بر مکلف کردن سندیکای وکلا در سوریه و با هماهنگی وزارت دادگستری و امور خارجه برای اقامه دعوا درخصوص تروریسم در مقابل دادگاه‌های ذی‌ربط تاکید کردند.

حاضران در این کنفرانس خواهان بازنگری در خطابه‌های دینی و روش‌های پژوهشی جهت مقابله با خشونت و افکار تکفیری و همچنین اجرایی کردن دوباره قعطنامه‌ مجمع عمومی سازمان ملل شدند که جنبش صهیونیسم را به عنوان جنبشی نژادگرانه دانسته و همچنین تروریست خواندن جنبش وهابیت را خواستار شدند.

شرکت‌کنندگان در کنفرانس دمشق تاکید کردند: محاصره برخی کشورها از جمله سوریه و نوار غزه به دلایل سیاسی اقدامی تروریستی به حساب می‌آید و تحریم‌های اقتصادی یکجانبه از سوی آمریکا و اتحادیه عرب علیه سوریه غیر قانونی و نقض قانون بین‌المللی محسوب می‌شود.

حاضران در کنفرانس همچنین بر مخالفت با دوگانگی معیارها در تمامی امور مربوط به تروریسم و احترام به اراده کشورها تاکید کردند.

کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم و افراطی گری مذهبی با حضور هیات‌ها و شخصیت‌های سیاسی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی 25 کشور جهان از روز یکشنبه در هتل "داماروز" شهر دمشق آغاز شد.

انتهای پیام

کد N609905

وبگردی