آفتاب

ژنرال آزاد شده ارتش کلمبیا استعفا داد

ژنرال آزاد شده ارتش کلمبیا استعفا داد

یک رسانه غربی از استعفای یکی از ژنرال های ارتش کلمبیا پس از آزادی از بند فارک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آسوشیتدپرس با اشاره به استعفای یکی از ژنرال های ارتش کلمبیا پس از آزادی از بند نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا موسوم به فارک گزارش داد که "روبن آلزاته" ضمن ابراز تاسف درباره به زحمت انداختن ارتش گفته است به خاطر اینکه از پروتکل‌ های ارتش تبعیت نکرده استعفا می دهد.

این اظهارات در پی تایید آزادی سه گروگان ارتش از سوی "خوان مانوئل سانتوس" رئیس جمهوری کلمبیا بود که کمک قابل توجهی را به از سرگیری مذاکرات صلح میان دولت کلمبیا و شورشیان می کند.

"کاترین ری" سخنگوی "فدریکا موگرینی" رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز خواستار آزادی هرچه سریعتر نظامیان ربوده شده کلمبیایی از سوی فارک بدون قید و شرط و همچنین ازسرگیری مذاکرات میان این گروه و دولت کلمبیا شده بود.

وی مذاکرات را بهترین فرصت برای رهایی کلمبیا از بند بیش از نیم قرن درگیری در کشور خوانده و تاکید کرده است ربودن نظامیان کلمبیایی به امنیت مذاکرات صلح کلمبیا آسیب می رساند.

فارک بزرگترین گروه شورشی کلمبیا است که از راه فروش و قاچاق مواد مخدر هزینه های مبارزات مسلحانه را تامین می کند. با وجود آنکه فارک از یک جنبش کاملا چریکی آغاز شد، در دهه ۱۹۸۰ میلادی این گروه به تجارت مواد مخدر روی آورد که منجر به جدایی رسمی از حزب کمونیست و تشکیل ساختار سیاسی به نام حزب کمونیست مخفی کلمبیایی شد.

آلفونسو کانو، که نام اصلی او "گایلرمو سانز" است از جمله دانشجویان مارکسیستی بود که به فارک ملحق شد. تعداد شورشیان 9 هزار نفر تخمین زده شده اند که توسط ارتش به نقاط دورافتاده عقب زده شده اند.

کد N609891

وبگردی