آفتاب
رهنمای رودپشتی:

حرکت در مسیر ارتقاء کیفیت، ضامن ماندگاری دانشگاه است

حرکت در مسیر ارتقاء کیفیت، ضامن ماندگاری دانشگاه است

سمنان- معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی حرکت در مسیر ارتقاء کیفیت را ضامن ماندگاری و حیات دانشگاه دانست و گفت: امروز بدون توجه به کیفیت نمی توان درباره حیات دانشگاه صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون رهنمای رودپشتی صبح سه شنبه در نشست شورای استانی دانشگاه های آزاد اسلامی استان سمنان در واحد دانشگاهی سمنان ضمن بیان اینکه کیفیت موضوعی است که برای معرفی دانشگاه در بین مراکز آموزش عالی به آن رسیده ایم، اما امروز کیفیت یک جبر و اجتناب ناپذیر است اظهار داشت: در واقع حرکت در مسیر ارتقای کیفیت ضامن ماندگاری و حیات دانشگاه است و امروز بدون توجه به کیفیت نمی توان درباره حیات دانشگاه صحبت کرد.

وی ثبت نرخ رشد ۶۰ درصدی دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به دانشگاه های دولتی با نرخ رشد ۳۴ درصد را نشان از سهم بالای دانشگاه آزاد در کسب این افتخار دانست و افزود: این دلیلی است که می توان نسبت به عملکرد دانشگاه دفاع کرد.

معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فرمایش حضرت امام (ره) که دانشگاه را کارخانه انسان سازی معرفی کرده اند، عنوان کرد: بر اساس رسالت اصلی و چشم انداز ترسیم شده برای دانشگاه آزاد هدف گذاری ها بر این اصل استوار شده تا در کنار آموزش و پژوهش، ارتقای اخلاق و فرهنگ نیز مد نظر قرار گیرد.

رهنمای رودپشتی با تاکید بر جایگاه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه تولید علم گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی افتخار دارد که پیشرانی عرصه علم کشور در بخش تولید علم را برعهده دارد.

وی با تصریح بر اینکه مطابق منویات مقام معظم رهبری پیشرانی و اقتدار علمی کشور در ۱۲ رشته قابل دسترسی است افزود: در این زمینه سهم دانشگاه آزاد اسلامی در بالاترین نرخ رشد آن بی بدیل است.

معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی درخاتمه، پیرامون لزوم تشکیل معاونت برنامه ریزی دانشگاهی خاطرنشان کرد: تشکیلات این معاونت با ساختاردهی مجدد از حوزه های موجود از جمله حوزه برنامه ریزی، طرح و برنامه، تشکیلات و روش ها، تحت مدیریت یکپارچه به منظور کمک به ریاست و سایر معاونت ها برای راهبری درست دانشگاه بر پایه سه مولفه اساسی آموزش، پژوهش و فرهنگ تشکیل شد

کد N609871

وبگردی