آفتاب
مدیر طیور جهاد کشاورزی جنوب کرمان

لزوم فعال شدن شرکت‎ تعاونی‎های زنبورداری

لزوم فعال شدن شرکت‎ تعاونی‎های زنبورداری

فعال شدن شرکت تعاونی‎های زنبورداری منطقه زمینه‎ساز استفاده از خدمات صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور است.

مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در نشست با زنبورداران منطقه گفت: بر اساس آخرین آمارها 30 هزار کلنی زنبور با تولید سالانه 194 تن عسل در جنوب کرمان وجود دارد

به گزارش ایلنا ازکرمان،میثم نیک‎نفس با اشاره به اینکه شش شرکت تعاونی زنبورداری در منطقه جود دارد، افزود: در تلاش هستیم تا با فعال شدن شرکت تعاونی‎ها زنبورداران منطقه بتوانند از عضویت در صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور بهره‎مند شوند.

وی با اشاره به اینکه زنبورداران می‎توانند از سهام این صندوق در راستای تداوم تولید و پایداری صنعت زنبورداری استفاده کنند، تصریح کرد: تأمین نهاده‎های مورد نیاز، خرید و فروش محصولات و ایجاد مراکز عرضه مستقیم فرآورده‎های زنبور عسل از جمله خدمات این صندوق است.

مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با تأکید بر اینکه شرکت تعاونی‎ها باید در مدت زمان معین به‎روزرسانی شوند، گفت: همچنین نمایندگان سایر زنبورداران باید نسبت به تشکیل تعاونی و عضویت در اتحادیه زنبورداران اقدام کنند.

وی با بیان اینکه استقرار کلنی‎های زنبورداران بومی منطقه جنوب کرمان نسبت به سایر زنبورداران در اولویت قرار دارد، افزود: با همکاری اتحادیه زنبورداری فروش و تعیین کیفیت عسل تولیدی و درجه‎بندی آن در دستور کار قرار دارد.

در این نشست که با هماهنگی اتحادیه زنبورداران جنوب برگزار شد، فعالان این بخش به بیان مشکلات و لازم به ذکر است چالش‎های خود پرداختند و مسئولان نیز رفع آن‎ها را در دستور کار خود قرار دادند.

کد N609842

وبگردی