آفتاب

بازسازی "برج کریسمس" در کره جنوبی با وجود اخطارهای کره شمالی

بازسازی "برج کریسمس" در کره جنوبی با وجود اخطارهای کره شمالی

کره جنوبی اعلام کرد، دولت این کشور به یک گروه مسیحی اجازه داده تا برجی شبیه درخت کریسمس در نزدیکی مرز با کره شمالی بسازند؛ اقدامی که مطمئنا موجب خشم مقامات پیونگ یانگ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نمونه‌ای از این برج وجود داشت که اوایل سال جاری میلادی توسط ارتش تخریب شد و موجب اعتراضات گسترده گروه‌های کلیسایی و فعالان ضد پیونگ یانگ شد. معترضان دولت کره جنوبی را به تسلیم شدن در برابر فشارهای کره شمالی متهم کردند.

برج قدیمی 20 متر ارتفاع داشت و کریسمس گذشته گروه‌های کلیسا اقدام به آذین بندی آن کرده بودند؛ حرکتی که کره شمالی آن را تحریک آمیز خواند و تهدید کرد اگر این برج تخریب نشود آن را مورد حملات سنگین توپخانه‌ای قرار خواهد داد. پس از آن ارتش کره جنوبی به بهانه خطرناک بودن این برج 43 ساله را تخریب کرد.

اما در پی اعتراضات مردم، وزارت دفاع کره جنوبی امروز (سه شنبه) اعلام کرد، ارتش درخواست شورای مسیحیان کره جنوبی را جهت ساختن یک برج درختی جدید تصویب کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع در این باره گفت: ما این درخواست را جهت تضمین آزادی فعالیت‌های مذهبی پذیرفتیم.

به طور قطع کره شمالی این اقدام را محکوم کرد خواهدکرد چرا که ماه گذشته نتایج فاجعه بار هرگونه تلاش برای بازسازی ساختمان تخریب شده را گوشزد کرده بود.

در همین حال خبرگزاری دولتی کره شمالی در گزارشی منتشر کرد: این برج جایی برای اتفاقات مذهبی نیست بلکه تنها نمادی از تلاشهای روان پریشانه برای افزایش تنش‌های مرزی و ایجاد درگیری‌های مسلحانه است.

با این حال شورای مسیحیان کره اعلام کرد که برج جدید در ابعادی کوچک‌تر از برج قدیمی ساخته خواهد شد.

سخنگوی این گروه درباره ظاهر این برج توضیح داد: این برج نسخه بزرگ شده درخت نمادین کریسمس است و 9 متر ارتفاع خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N609772

وبگردی