آفتاب

فراخوان برپایی تظاهرات میلیونی خشم در اعتراض به تبرئه مبارک

فراخوان برپایی تظاهرات میلیونی خشم در اعتراض به تبرئه مبارک

ائتلاف حمایت از مشروعیت که حامی اخوان المسلمین است، به منظور اعلام مخالفت خود با تبرئه حسنی مبارک و همچنین جهت جلوگیری از پایمال شدن خون افرادی که توسط نیروهای امنیتی نظام مبارک کشته شدند، برای برگزاری تظاهرات میلیونی خشم در مناطق مختلف مصر فراخوان داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ائتلاف حمایت از مشروعیت از تمام مردم مصر خواسته است تا برای جلوگیری از پایمال شدن خون افراد کشته شده در جریان انقلاب و همچنین اعتراض به حکم تبرئه حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر در تمام شهرهای این کشور تظاهرات کنند.

در همین راستا، تظاهرات‌های شبانه در دیگر شهرهای مصر در اعتراض به تبرئه حسنی مبارک ادامه دارد.

تظاهرکنندگان در منطقه الزیتونه قاهره با در دست داشتن پلاکاردهایی خواهان محاکمه حسنی مبارک شده و با سر دادن شعارهایی مقامات قضایی مصر را به توطئه چینی و فساد متهم کردند.

در همین حال، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر به منظور کاهش خشم مردم مصر نسبت به حکم تبرئه حسنی مبارک، دولت را مکلف کرد تا مساله پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان انقلاب علیه مبارک را مورد بررسی قرار دهد.

وی همچنین از همگان خواست تا به حکم صادر شده از سوی دادگاه کشور احترام بگذارند.

از سوی دیگر، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل ضمن تاکید بر اهمیت احترام به حق تظاهرات مسالمت‌آمیز در مصر، از نیروهای امنیتی این کشور خواست تا از تظاهرکنندگان و حق قانونی آنها حمایت کنند.

وی درخصوص حکم صادر شده برای حسنی مبارک تصریح کرد: سازمان ملل به استقلال دستگاه مصر احترام می‌گذارد، اما در عین حال بر اهمیت اجرای اصل محاکمه نیز تاکید می‌ورزد.

انتهای پیام

کد N609370

وبگردی