آفتاب

تمجید وزیر دادگستری از «شیار 143»

تمجید وزیر دادگستری از «شیار 143»

وزیر دادگستری ضمن تمجید از فیلم «شیار 143»، موضوع آن را حرف دل همه مردم ایران دانست و ابراز امیدواری کرد عده زیادی به تماشای این اثر سینمایی بنشینند.

وزیر دادگستری ضمن تمجید از فیلم «شیار 143»، موضوع آن را حرف دل همه مردم ایران دانست و ابراز امیدواری کرد عده زیادی به تماشای این اثر سینمایی بنشینند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی ضمن تجلیل از گروه تولید فیلم «شیار 143» در سخنانی گفت: مهمترین ویژگی این فیلم سینمایی آشنا کردن بیننده با عواطف پاک یک مادر و چشم انتظاری او است که چنین مواجهه‌ای تنها مختص به چشم انتظاری مادران این سرزمین در هشت سال دفاع مقدس نیست و قطعا حرف دل مادران منتظر در نقاط مختلف دنیا است؛ مادرانی که فرزندان خود را در جنگ از دست داده اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های بارز فیلم «شیار 143» وجه بین المللی این اثر سینمایی است، بیان کرد: طرح موضوعات متعالی درباره انسان چندان مرز، زبان، قومیت و ملیت نمی‌شناسد، بلکه متعلق به کل انسان‌ها است.

وزیر دادگستری دولت یازدهم سکانس‌های پایانی فیلم «شیار 143» را تاثیرگذار دانسته و عنوان کرد:‌ قطعا همه مادران داغدار با این صحنه‌ها آشنا هستند و هم‌ذات پنداری می کنند و نسبت به آن احساس مشترک دارند. اصولا چشم انتظاری و بسیاری از مسائلی که در فیلم مطرح شده احساس مشترکی است که خیلی از مردم سرزمین ما آن را در هشت سال دفاع مقدس تجربه کرده‌اند.

پورمحمدی تصریح کرد: مساله چشم انتظاری و غم از دست دادن فرزند از حس‌های مشترک میان مردم ایران است و به دلیل وجود همین حس‌های مشترک است که مردم برای یادآوری هشت سال دفاع مقدس به تماشای این فیلم می‌آیند و قطعا از آن حمایت خواهند کرد.

وزیر دادگستری در پایان صحبت‌های خود با اشاره به این که فیلم «شیار 143» فرهنگ شهادت طلبی را ترویج می کند، گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این فیلم سینمایی توجه به فرهنگ ایثار و شهادت است. در شرایطی که گروهک‌های تروریستی تکفیری و سلفی و صیهونیسم مرتکب بزرگ‌ترین جنایت های بشری می شوند فیلمی چون «شیار 143» فرهنگ ایثار و شهادت طلبی واقعی را یادآوری می کند و در عین حال دولت هم به این فرهنگ پایدار است و حمایت از تولید آثاری از این دست در وجوه مختلف هنری را مهمترین وظیفه خود می داند.

انتهای پیام

کد N609364

وبگردی