آفتاب

وزیر دارایی اسرائیل: نتانیاهو منافع شخصی خود را بر منافع عمومی ترجیح می‌دهد

وزیر دارایی اسرائیل: نتانیاهو منافع شخصی خود را بر منافع عمومی ترجیح می‌دهد

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو را متهم کرد که وی با دعوت به برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام منافع شخصی خود را بر منافع مردم ترجیح می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، یائیر لاپید، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و رئیس حزب میانه‌روی "یش عتید" در بیانیه‌ای اعلام کرد: نخست‌وزیر محافظه‌کار ما اسرائیل را به سوی انتخاباتی که نیازی به آن نیست پیش می‌برد تنها به این دلیل که منافع شخصی خود را بر منافع عمومی ترجیح می‌دهد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که این روزها با بحرانی در ائتلاف حاکم روبه‌رو است، روز دوشنبه با دعوت به برگزاری انتخابات زودهنگام اعتراضات وزرای مخالف به سیاست‌های دولت را برانگیخت و این اعتراضات همچنان ادامه دارد.

پس از نشست لاپید و نتانیاهو در ساعات پایانی شب دوشنبه، وی که معترض‌ترین وزیر بود، اعتراض خود را به اظهارات نتانیاهو اعلام کرد.

دولت نتانیاهو درگیر مسائل مختلفی از جمله بودجه سال 2015، افزایش هزینه‌های زندگی، رویکرد سیاسی در قبال فلسطینی‌ها و لایحه نژادپرستانه "کشور یهود" است که منتقدان آن بر این باورند که اقلیت عرب ساکن سرزمین‌های اشغالی مورد ظلم واقع خواهند شد.

تاکنون نشانه‌های مهمی از احتمال دعوت نتانیاهو به برگزاری زودهنگام انتخابات در سخنرانی‌های علنی وی در مقابل اعضای حزب راست گرای لیکود که ریاست آن را برعهده دارد، دیده شده است.

نتانیاهو اظهار داشت: تاکنون من وفاداری از سوی وزرا در قبال دولتی که در آن کار می‌کنند، مشاهده نکرده‌ام.

لاپید بر سر مساله بودجه سال 2015 با نتانیاهو اختلاف دارد و اعلام کرده که از این موضع عقب‌نشینی نخواهد کرد.

قرار است نتانیاهو با تریپی لیونی، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی امروز گفت‌وگو کند.

لیونی لایحه "کشور یهود" را به شدت رد کرده است. این لایحه با وجود اعتراضات در هفته گذشته موافقت هیات دولت را به دست آورد.

انتخابات پیشین پارلمان رژیم صهیونیستی در ژانویه 2013 برگزار شد و نتانیاهو ظرف دو ماه دولت ائتلافی خود متشکل از پنج حزب را تشکیل داد.

انتهای پیام

کد N608968

وبگردی