آفتاب

پارلمان فرانسه امروز درباره به رسمیت شناختن فلسطین تصمیم گیری می کند

پارلمان فرانسه امروز درباره به رسمیت شناختن فلسطین تصمیم گیری می کند

پارلمان فرانسه امروز سه شنبه در مورد به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین رای گیری می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پارلمان فرانسه پس از بحث چند روزه در مورد به رسمیت شناخت کشور مستقل فلسطین، امروز این طرح را به رای می گذارد. 

هر چند این رای گیری بصورت سمبلیک بوده و تاثیر چندانی بر سیاست های دولت فرانسه در قبال رژیم صهیونیستی نمی گذارد اما با این وجود تمرکز کشورهای اروپایی بر روی موضوع صلح در خاورمیانه را نشان می دهد. 

در حالیکه اغلب کشورهای در حالی توسعه فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته اند اما کشورهای اروپای غربی هچنان از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و پیرو سیاست های آمریکا در خصوص اسرائیل هستند. 

پارلمان فرانسه در حالی در مورد به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی رای گیری می کند که در هفته گذشته تل آویو به پاریس در این رابطه هشدار داده بود. 

پارلمان فرانسه از روز جمعه بحث درباره به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی را آغاز کرده است. این طرح بنا به درخواست حزب حاکم سوسیالیست در پارلمان فرانسه به بحث گذاشته شده است.

این وضعیت در حالی است که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به فرانسه هشدار داده که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی ازسوی پاریس اشتباهی بزرگ خواهد بود. 

این اقدام فرانسه در پی به رسمیت شناخته شدن نمادین کشور فلسطینی از سوی مجلس عوام انگلیس در تاریخ 13 اکتبر، به رسمیت شناخته شدن فلسطین توسط نمایندگان پارلمان اسپانیا در تاریخ 18 نوامبر و اقدام رسمی سوئد در به رسمیت شناختن کشور فلسطینی در تاریخ 30 اکتبر سال جاری میلادی انجام می شود.

کد N608927

وبگردی