آفتاب

آمریکا: چین در مورد اوضاع هنگ‌کنگ خویشتندار باشد/ انتقاد از منع سفر هیات انگلیس به هنگ‌کنگ

آمریکا: چین در مورد اوضاع هنگ‌کنگ خویشتندار باشد/ انتقاد از منع سفر هیات انگلیس به هنگ‌کنگ

آمریکا ضمن ابراز درخواست جدید خود از پکن مبنی بر خویشتن داری نسبت به اوضاع هنگ کنگ، نسبت به این مساله که نمایندگان پارلمان انگلیس از سفر به این دولت شهر منع شده‌اند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: ما مقامات هنگ کنگ و معترضان این دولت شهر را ترغیب می‌کنیم تا اختلافاتشان را از طریق مذاکراتی صلح آمیز حل کنند. واشنگتن نگرانی‌های خود را هم به مقامات پکن و هم هنگ کنگ ابراز کرده است.

وی افزود: ما باز هم از معترضان می‌خواهیم تا نظرات خودشان را به صورت صلح آمیز بیان کرده و از مقامات هنگ کنگ می‌خواهیم تا خویشتن داری پیشه کنند.

در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به افزایش درگیری‌ها در هنگ کنگ، جنیفر ساکی هشدار داد: هرگونه افزایش اقدامات تهاجمی، ما را نگران می‌کند.

در اعتراضات روز یکشنبه صدها تن از معترضان در هنگام یورش به مقر دولت هنگ کنگ با ماموران پلیس درگیر شدند که در این رویداد چندین تن زخمی شدند.

معترضان هنگ کنگ خواستار انتخاباتی کاملا آزاد برای تعیین رئیس اجرایی هنگ کنگ در سال 2017 میلادی هستند اما پکن گفته است که تمامی نامزدها باید توسط کمیته‌ای متشکل از وفاداران به چین مورد بررسی قرار گیرند.

در همین حال چین از صدور ویزا برای هیاتی متشکل از هشت نماینده پارلمان انگلیس که قصد سفر به هنگ کنگ را داشتند، امتناع کرد.

جنیفر ساکی گفت: گزارش‌ها مبنی بر اینکه پکن قصد دارد به اعضای پارلمان انگلیس اجازه سفر به هنگ کنگ را ندهد، ما را نگران کرده است. امیدواریم اعضای پارلمان انگلیس بتوانند طبق خواسته خود آزادانه به هنگ کنگ سفر کنند.

انتهای پیام

کد N608841

وبگردی