آفتاب
وزیر خارجه بحرین خبرداد:

فرماندهی نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس در ریاض تشکیل می‌شود

فرماندهی نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس در ریاض تشکیل می‌شود

وزیر خارجه بحرین اعلام کرد که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس فرماندهی نظامی مشترک را برای مقابله با تهدید تروریست‌ها تشکیل خواهند داد که مقر آن در عربستان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز به تشکیل نیروی نظامی مشترک کشورهای شورای همکاری خلیج فارس که عملیات نظامی خود را پس از نشست آتی سران این شورا در دوحه آغاز خواهد کرد، اشاره و تاکید کرد: ما در تلاش برای تشکیل فرماندهی نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس برای مقابله با تهدید تروریست‌ها هستیم و مقر آن عربستان خواهد بود.

روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرد که فرماندهی جدید بر عملیات دفاعی متمرکز و پایگاه دریایی آن در بحرین خواهد بود.

خالد بن احمد آل خلیفه تصریح کرد: باید به تقسیمی که در عراق صورت گرفته و اوضاع فجیع در سوریه نگاه کنید. افغانستان که به مثابه مدرسه ابتدایی برای تروریست‌ها شده که پس از آن برای وارد شدن به مرحله دانشگاه به سوریه و عراق منتقل می‌شوند. این تهدیدات بسیار خطرناک و جدی است و خطرناک‌تر از آن این است که ما در کشور خود کسانی را داریم که تروریست‌ها را تایید و به آنها می‌پیوندند.

تصمیم تشکیل فرماندهی مشترک جدید شورای همکاری خلیج فارس که در نشست اخیر در ریاض مطرح شد زمانی صورت می‌گیرد که این کشورها نگران گسترش گروه داعش در منطقه هستند.

همچنین وزیر خارجه بحرین تاکید کرد که دولت منامه تاییدکنندگان داعش را تحت تعقیب قرار داده و آنها را بازداشت می‌کند و مانع حمایت مالی از تروریسم می‌شود.

وی از تایید گروه داعش در برخی مناطق بحرین و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ابراز نگرانی کرد.

به گزارش منابع بحرینی، 25 شهروند این کشور به داعش پیوسته‌اند.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارش خود به نقل از تئودور کراسیک، یکی از کارشناسان بین‌المللی در امور خلیج فارس اعلام کرد که نیروی مشترک شورای همکاری خلیج فارس شامل صدها هزار سرباز است و 100 هزار سرباز عربستانی در این نیرو مشارکت خواهند داشت.

کراسیک خاطرنشان کرد: کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تلاش می‌کنند تا نیروی عملیات مشترک قدرتمند و هماهنگی را تشکیل دهند که بر عملیات دفاعی متمرکز است و علیه تروریست‌ها می‌جنگد.

انتهای پیام

کد N608789

وبگردی