آفتاب

ادعای ارتش ترکیه درباره کردهای سوریه و داعش

ادعای ارتش ترکیه درباره کردهای سوریه و داعش

ارتش ترکیه ادعاهای حزب اپوزیسیون حامی کردها را مبنی بر اینکه تروریست‌های داعش از مرز ترکیه به سوی شبه‌نظامیان کرد سوریه شلیک کرده‌اند، رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، منابع آگاه در ارتش ترکیه در عوض مدعی شدند که کردهای سوریه از مرز ترکیه و سوریه استفاده کرده‌اند و چند دقیقه در آنجا حضور داشتند و پناه گرفته‌اند. مقام‌های ترکیه و کردهای سوریه و نیز دیده‌بان حقوق بشر مدعی هستند که دو حمله انتحاری داعش روز 29 نوامبر در یک پست مرزی اتفاق افتاده که در طرف مرز ترکیه بوده است.

صلاح‌الدین دمیرتاش، رئیس حزب دموکراتیک مردمی (HDP) حامی کردها در ترکیه نیز مدعی است که تصاویری وجود دارد که نشان می‌دهد شبه‌نظامیان داعش از طرف مرز ترکیه به کوبانی شلیک می‌کنند.

با این حال منابع آگاه در ارتش ترکیه استفاده داعشی‌ها از ساختمان‌های دولتی ترکیه را رد کرده و مدعی هستند که نیروهای کردهای سوریه از یگان حفاظت مردمی (YPG) در مکان مذکور پنهان شده بودند.

منابع آگاه می‌گویند: حدود 20 تن از نیروهای حفاظت مردمی در ساختمان غلات ترکیه پنهان شده بودند که این افراد از دست درگیری‌های داعش و نیروهای خودشان فرار کرده بودند. پس از آن مقام‌های دولتی آنها را خارج کردند.

منابع مذکور همچنین اذعان کردند که «تعدادی از شبه‌نظامیان داعش» در جریان درگیری‌های ترکیه وارد خاک ترکیه شده‌اند اما تاکید دارند که آنها تنها چند دقیقه حضور داشته‌اند.

انتهای پیام

کد N608751

وبگردی