آفتاب
دری نجف‌آبادی:

دولت برآورد حکیمانه‌ای از وضعیت کشور دارد

دولت برآورد حکیمانه‌ای از وضعیت کشور دارد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: خوشبختانه دولت و معاونان برآورد حکیمانه‌ای از وضعیت امور در کشور دارند و می‌توانند به درستی تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در دیدار معاون حقوقی رییس جمهور با آرزوی موفقیت برای دولت تدبیر و امید و اشاره به مشکلات بین‌المللی اظهار کرد: خوشبختانه دولت و معاونان آن برآورد حکیمانه‌ای از وضعیت امور در کشور دارند و می‌توانند به درستی تصمیم‌گیری کنند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: قوانین باید ناظر به مسائل داخلی و خارجی بوده و همسو با آنها پیش بروند و نیز از مجرای درستی به اجرا درآیند.

وی بر کارآمدی هرچه بیشتر سیستم اجرای قوانین تأکید کرد و افزود: این امر مستقیما به دولت بازنمی‌گردد و دولت در این راستا نقشی غیرمستقیم دارد. نیروی انسانی فعال در دیوان عدالت و مراجع قضایی نیز باید نیروهای انسانی کارآمد با کرامت و عزتمند و دارای عزت‌نفس باشند. دولت صرفاً بودجه امکانات و تدارکات لازم در این عرصه را فراهم خواهد کرد و تأثیری غیرمستقیم دارد.

دری نجف آبادی با اشاره به مفاهیم و معارف دینی گسترده در خصوص حقوق مردم در عرصه‌های مختلف گفت: می‌توان در این راستا مراکز تخصصی داشت، سمینارهای ملی و باکیفیت با حضور نخبگان و دانشگاهیان برگزار کرد البته در این راستا نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم تا با برگزاری این جلسات ملی تأثیرات آن را شاهد باشیم.

نماینده ولی فقیه در ادامه با اشاره به تصمیم‌گیری در خصوص قانون انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: لازم است که دولت با قانون انتخابات فعال‌تر برخورد کند. مردم سالاری دینی اساس انتخابات است و باید حقوق مردم، منتخبین و کاندیداها در این چارچوب اصلی محقق شود. یک نماینده درهمه عرصه‌ها باید منشأ خدمت باشد.

الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس جمهور نیز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خواستار ارائه راهکار و راهنمایی توسط دری نجف‌آبادی در خصوص مسائل مربوط به حقوق شهروندی و الزام دستگاه‌های اجرایی جهت رعایت حقوق شهروندان شد.

انتهای پیام

کد N608625

وبگردی