آفتاب

روسیه در تدارک مانورهای نظامی تمام عیار در 2015؛ بیش از 4000 رزمایش

روسیه در تدارک مانورهای نظامی تمام عیار در 2015؛ بیش از 4000 رزمایش

ارتش روسیه اعلام کرد سال آتی بیش از 4000 هزار مانور نظامی برگزار خواهد کرد و بزرگترین رزمایش در تابستان آتی با حضور ده‌ها هزار نیرو انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه شمار مانورهای نظامی خود را برای ارتقای سطح آمادگی نیروهایش افزایش داده است تا در صورت رویارویی با غرب از آمادگی لازم برخوردار باشد.

سخنگوی منطقه نظامی مرکزی روسیه با اشاره به مانورهای «مرکزی 2015» گفت: این رزمایش‌ها در دوران تابستان و به صورت همزمان در چندین منطقه نظامی روسیه و خارج برگزار می‌شود.

در جریان مانورهای مذکور ده‌ها هزار تن از نیروها از تمام شاخه‌های نیروهای مسلح حضور خواهند داشت و تسلیحات جدید آزمایش می‌شود.

وزارت دفاع روسیه در ادامه تاکید کرد که در جریان سال 2014 بیش از 3000 مانور انجام شد. از سوی دیگر دولت روسیه ناتو را به بی‌ثبات کردن شمال اروپا و بالتیک با انجام رزمایش‌ها متهم کرد.

ناتو نیز در واکنش روسیه را به بی‌ثبات کردن منطقه متهم کرد و فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس نسبت به برنامه گسترده مانورهای روسیه ابراز نگرانی کرد.

وی در نشست کمیته پارلمانی در لندن گفت: کاملاً مناسب است که کشورهای ناتو برای واکنش قاطع به تغییرات رویکرد روسیه در قبال ناتو و کشورهای اروپایی غیر ناتو با یکدیگر همکاری کنند.

انتهای پیام

کد N608508

وبگردی