آفتاب
در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه ریئس جمهور ترکیه؛

مصر: به حرف‌های احمقانه اردوغان اهمیتی نمی‌دهیم

مصر: به حرف‌های احمقانه اردوغان اهمیتی نمی‌دهیم

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اظهارات اخیر رئیس‌جمهور ترکیه در خصوص اوضاع مصر را محکوم کرده و آن را ادامه مداخله آشکار آنکارا به امور داخلی قاهره دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه را محکوم و اعلام کرد: ما از ادامه دروغگویی‌های رئیس‌جمهوری ترکیه درباره اوضاع مصر تعجب می‌کنیم و آن را ادامه مداخله آشکار وی در امور داخلی مصر و اهانت به اراده مصری‌ها که دست به انقلاب مردمی و انتخابات ریاست‌جمهوری شفاف زدند، می‌دانیم.

در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: این وزارتخانه به اظهارات احمقانه رئیس‌جمهور ترکیه اهمیت نمی‌دهد. اردوغان همواره عادت دارد که از روی حماقت و نادانی و عدم درک درست از واقعیت امور در خصوص اوضاع مصر نظر بدهد و مواضع شخصی و دیدگاه‌های تنگ‌نظرانه خود را درخصوص این اوضاع اعلام کند.

پیشتر نیز رجب طیب اردوغان درخصوص اوضاع مصر اظهاراتی ایراد کرده بود که موجب فرا خواندن کاردار ترکیه از سوی دولت مصر شده بود.

روابط میان قاهره و آنکارا از زمان برکناری محمد مرسی، رئیس‌جمهور مخلوع مصر دچار تنش شده و اردوغان موضع مخالفی را نسبت به عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر اتخاذ کرده است.

انتهای پیام

کد N608456

وبگردی