آفتاب
اکرمی:

کرسی‌های آزاداندیشی باید متین و سنگین در دانشگاه محقق شود

کرسی‌های آزاداندیشی باید متین و سنگین در دانشگاه محقق شود

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: کرسی‌های آزاداندیشی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است باید در دانشگاه‌ها به شکلی متین و سنگین تحقق یابد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در رابطه با نحوه تعامل دانشگاه با احزاب و گروه‌های سیاسی، گفت: در این راستا باید کرسی‌های آزاداندیشی و تحقق آن در دانشگاه‌ها مورد توجه وزارت علوم قرار گیرد تا با شناسایی آسیب‌ها برای برطرف کردن آنها عمل کنیم و متوجه این نکته باشیم که در کشور ما بهره کاری اندک و کیفیت تحصیلی کم است.

وی با اشاره به نزدیک بودن شانزدهم آذر و روز دانشجو، خاطرنشان کرد: متاسفانه وزارت علوم در پانزده ماه گذشته کارنامه قابل قبولی نداشته است؛ چرا که شش ماه با سرپرست اداره شد و وزیر آن بعد از 9 ماه استیضاح شد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که در حال حاضر در برزخ مذاکرات قرار داریم و در این شرایط دانشگاه باید زمان‌شناس باشد، گفت: در شرایط فعلی دانشجو و دانشگاه و وزارت علوم نیز باید تمام هم و غم خود را بر این نکته بگذارند که فضایی فراهم شود تا مذاکرات با رعایت خطوط قرمز به نقطه مطلوب برسد و راه‌حل این موضوع این است که در داخل کشور از جمله در حوزه دانشگاه، صنعت، مجلس، قوه مقننه، مجریه و دستگاه‌های دیگر همگی تلاش کنند تا در درون کشور شعار سال 93 یعنی اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تحقق یابد.

اکرمی با تاکید بر این‌که در شرایط فعلی هر کدام از نهادهای درون کشور سهمی بر عهده دارند که دانشگاه نیز یکی از آنهاست، گفت: باید دولت ، مجلس ، دانشگاه و ... هر کدام سهم خود را به جا بیاورند تا جهش و حرکتی در کشور به وجود آید و همه استعدادهای موجود به کار گرفته شوند تا با ایجاد اشتغال و برخورد با تورم و رکود شاهد ثمر دادن تلاش‌ها برای توسعه کشورمان باشیم.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی همچنین به مسائل مربوط به نفت و قیمت آن اشاره کرد و گفت: تاثیر قیمت نفت را بر روی اقتصاد داخلی‌مان می‌دانیم و راهکار این است که هر چه می‌توانیم در مورد کاهش واردات تلاش کنیم و در زمینه افزایش صادرات اقدامات لازم را انجام دهیم تا برنامه‌های سند چشم‌انداز 20 ساله، برنامه پنج ساله و لایحه بودجه بر اساس هدفگذاری انجام شده محقق شود و در مسیر آنها توقفی به وجود نیاید که در این راستا دانشجویان باید با تلاش‌های خود و برقراری ارتباط با حوزه تولید در جهت تولید کالای مناسب و با کیفیت برای رشد صادرات و کاهش واردات تلاش‌های لازم را انجام دهند.

وی به ارتباط دانشگاه و مراکز صنعتی اشاره کرد و افزود: نقش نسل تحصیل‌کرده اضافه بر دانستن تئوری و نظریه ورود به عرصه میدان و عمل است یعنی دانشگاهیان ما علاوه بر آنکه به کسب دانش می‌پردازند باید به کار نیز توجه داشته باشند تا هم زندگی خودشان سامان بگیرد و هم تولید کیفیت یابد.

انتهای پیام

کد N608321

وبگردی