آفتاب
لاریجانی/5/:

نمی‌شود فرهنگ به صورت دستوری و سازمانی اداره شود

نمی‌شود فرهنگ به صورت دستوری و سازمانی اداره شود

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ در بخش فرهنگ شاید نیاز به قانونگذاری زیادی نباشد و ما باید در اجرا بهتر عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی که در برنامه تلویزیونی نگاه یک سخن می‌گفت خاطرنشان کرد: فرهنگ نمی‌شود به صورت دستوری و سازمانی اداره شود و رادیو تلویزیون نیز با توجه به شرایط خاص خود از این موضوع مستثنی نیست البته شاید نیاز باشد قانون جدیدی برای اداره رادیو و تلویزیون تدوین شود اما در کل در حوزه فرهنگ نیازی به قانونگذاری زیاد نداریم.

وی افزود: مجلس در بودجه‌ریزی تلاش‌هایی کرده تا توجهی به بخش فرهنگ صورت گیرد و جهت‌دهی به فعالیت‌های فرهنگی در کشور شود. به عنوان مثال تقویت فرهنگ دینی یکی از همین جهت‌دهی‌هاست. همچنین تسهیلاتی نیز برای مراکز دینی در بودجه سالانه اختصاص یافته و در طرح اخیر مجلس در مورد تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت نیز بخش‌هایی برای کمک به بخش فرهنگ به تصویب رسیده است. البته باید بپذیریم تولید باید به شکل مردمی باشد و بخش فرهنگی نیز نظیر بخش فرهنگ نیازمند تولید مردمی است.

رییس اسبق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: باید در اداره صدا و سیما یک طراحی مشخص داشته باشیم و ببینیم می‌خواهیم چگونه کار کنیم اگر بخواهیم به شکل دولتی برنامه‌سازی کنیم برنامه‌ها پرخرج می‌شود ولی اگر به صورت خصوصی این کار انجام شود هزینه کارها کاهش می‌یابد. چرا که بخش خصوصی از لحظه لحظه زمان خود استفاده می‌کند. همچنین مدیریت در صدا و سیما نیز باید با ابتکاراتی باشد که البته جناب آقای سرافراز مدیر جدید صدا و سیما ابتکارات خوبی را در این مسیر دارد.

ادامه دارد...

کد N608252

وبگردی