آفتاب
بشار اسد:

فلسطین زیان کننده بزرگ وقایع جهان عرب است

فلسطین زیان کننده بزرگ وقایع جهان عرب است

رئیس جمهوری سوریه در دیدار هیئتی از فلسطین بیشترین زیان از حوادث کشورهای عربی در منطقه را متوجه موضوع و آرمان فلسطین دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، بشار اسد گفت: متضرر بزرگ حوادثی که در کشورهای عربی طی سالهای اخیر جریان دارد موضوع فلسطین است.

وی در دیدار با اعضای اتحادیه های فلسطینی های مقیم اروپا به ریاست راضی الشعیبی تاکید کرد: سوریه از چنین اتحادیه و جمعیت هایی که برخاسته از وجدان جریان فلسطینی و عربی بر اساس پایبندی به حقوق عادلانه است حمایت می کند.

اسد افزود: انتخاب دمشق به عنوان مقر برپایی کنگره سراسری با وجود شرایطی که سوریه و منطقه دارد حاوی مفاهیم بسیاری است که مهمترین آن تقدیر فلسطینی ها از مواضع سوریه و نقش محوری آن در حمایت از آرمان فلسطین است.

وی ضمن تمجید از نقش اتحادیه فلسطینی ها مقیم اروپا و یادآوری خطرات سیاست های غرب برای منطقه بیان کرد: سوریه حامی ملت فلسطین با وجود همه چالشهاست.

در این دیدار اعضای این هیئت که نشستی در مرکز فرهنگی در دمشق برگزار کرده بودند و روز گذشته به این نشست پایان داده بودند مراتب تشکر خود را از مواضع سوریه از ملت فلسطین اعلام داشتند و وفاداری خود را به سوریه ابراز داشتند.

این هیئت جنگ علیه ملت سوریه را به سبب مواضع قومی و عربی آن دانستند و تاکید کردند: ملت فلسطین حامی سوریه است و پایداری آن را پیروزی برای موضوع فلسطین و حقوق عربی می دانند.

کد N608236

وبگردی