آفتاب

برگزاری نشست گفت‌وگوهای راهبردی ایران و عمان

برگزاری نشست گفت‌وگوهای راهبردی ایران و عمان

سومین نشست کمیته گفت‌وگوهای راهبردی و مشورت‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان به ریاست معاونان وزیران خارجه دو کشور در مسقط برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دو طرف در این نشست آخرین ابعاد مختلف روابط دوجانبه، همکاری‌های منطقه‌یی و بین‌المللی و آخرین تحولات منطقه را مورد گفت‌وگو قرار داده و ضرورت استمرار رایزنی‌ها و مشورت‌های بین دو کشور را مورد تأکید قرار دادند.

در این نشست حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط ممتاز دو کشور، تاکید کرد استمرار رایزنی و مشورت با عمان با توجه به دیدگاه‌های واقع‌بینانه، متوازن و منطقی این کشور، می‌تواند نقش تاثیرگذاری در ثبات و امنیت منطقه داشته باشد.

او هم‌چنین با اشاره به تهدیدهای مشترک علیه کشورهای منطقه از جمله افراط‌گرایی و تروریسم تکفیری، بر افزایش رایزنی و همکاری‌های امنیتی و دفاعی تهران و مسقط و کشورهای منطقه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اقدامات ناکارآمد ائتلاف آمریکایی علیه داعش، افزود: در حالی که بیگانگان صرفاً منافع خود را دنبال می‌کنند، اهل منطقه با اعتقاد به همکاری صادقانه و واقعی منطقه‌یی می‌توانند به تحقق پیشرفت، ثبات و امنیت منطقه امیدوار باشند.

احمد الحارثی، معاون سیاسی وزیر خارجه سلطنت عمان نیز با اشاره به جایگاه ویژه و نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در منطقه اظهار کرد: تشکیل منظم کمیته‌های مشترک بین دو کشور و به‌ویژه کمیته مشترک راهبردی، نشان از اهتمام و اراده مقامات عالیه دو کشور برای توسعه و تحکیم همکاری‌های همه جانبه روابط دارد.

او با اشاره به روند رو به افزایش ناامنی ناشی از اقدامات تروریستی از جمله داعش در منطقه، بر ضرورت افزایش همکاری‌ها و رایزنی‌ها بین تمامی کشورهای منطقه و از جمله ایران و عمان تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N608115

وبگردی