آفتاب
آریایی نژاد در نطق میان دستور:

حریفان نباید تصور کنند دولت از سر استیصال پای میز مذاکرات نشسته است

حریفان نباید تصور کنند دولت از سر استیصال پای میز مذاکرات نشسته است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره‌کننده با رعایت اقتدار و استراتژی نظام پای میز مذاکره نشست .حریفان نباید تصور کنند دولت منتخب ملت از سر استیصال پای میز مذاکرات نشسته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی احمد آریایی‌نژاد در نطق میان‌دستور خود با گرامیداشت روز مجلس و سالروز شهادت آیت‌الله مدرس، به انتخاب وزیر علوم در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در نظام مردم‌سالاری کشور ما انتخاباتی صورت می‌گیرد که نسبت به شرایط زمان، اقتصاد و فرهنگ منتخب مردم روی کار می‌آید و باعث تغییراتی در سطح مدیران قوه مجریه و مقننه می‌شود. باید توجه داشت این تغییرات تنها در سطوح بالا بماند نه اینکه در بدنه قوه مجریه شاهد شروع تجربه‌هایی از صفر باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: باید کارشناسانی متعهد و متخصص تربیت شوند که در اجرای قوانین امانتدار باشند که این حال ایده‌آل برای نظام مردم‌سالاری کشور ما است و در آینده باید شاهد تکامل این روند باشیم. آفت‌ها و آسیب‌ها در این روند به یارگیری سیاسی و انتخاباتی در سطح قوه مجریه برمی‌گردد.

وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم که این نگاه به استقلال قوا ضربه خواهد زد و باعث دوری از تقوای سیاسی و از بین رفتن اخلاص می‌شود.

آریایی‌نژاد در ادامه اظهار داشت: باید نظام آموزش عالی کشور و دستگاه‌های متولی نسبت به اشاعه اخلاق و تقوای سیاسی، همچنین پرورش داورانی عاقل و مقبول همه جناح‌های سیاسی باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس واکنش منفی مردم و افکار عمومی به تغییر طیفی جناحی را از برکات انقلاب اسلامی می‌داند و ادامه داد: راهکار دور شدن از حضور طیفی در نهادهای اجرایی این است که تعریف دقیقی از نظام جذب و به‌کارگیری در کلیه وزارتخانه‌ها و نهادها استفاده کنیم که به نفع همه سلایق و جناح‌های مختلف خواهد بود که از خسارت‌های اجتماعی، ‌اقتصادی و فرهنگی جلوگیری می‌کند.

وی خطاب به دولت گفت: زمان آن رسیده طرح جامع و منسجمی در این‌خصوص داده شود تا برای رسیدن به حق از روش‌ها و وسایل ناحق و باطل استفاده نکنیم. گاهی در انتخاب وزرا و مدیران از مدیران برتر و نیروهای متبحر وزارتخانه استفاده نمی‌شود.

آریایی‌نژاد در بخش دیگری از نطق خود به رویداد مهم در حوزه سیاست خارجی اشاره کرد و اظهار داشت: تیم مذاکره‌کننده با رعایت اقتدار نظام اسلامی و استراتژی نظام پای میز مذاکره نشست اما باید با تقویت و پررنگ‌کردن اقتصاد مقاومتی مانع بهره‌برداری از اصول نظام و دادن نشانی غلط به حریفان جلوگیری کنیم. حریفان نباید تصور کنند دولت منتخب ملت از سر استیصال پای میز مذاکرات نشسته است.

وی با بیان اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری برای استخراج اصول اقتصاد مقاومتی پیش‌روی ما است، گفت: مهم این است که این ادبیات را تبدیل به راهبردی متقابل کنیم تا از یک طرف شاهد رکود و تورم و از طرف دیگر شاهد اسراف و تجمل‌گرایی نباشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: در تبیین فرهنگ تولید، قناعت باید شاهد تعلیم و تربیت در نسل جدید باشیم که متاسفانه در این امر موفق نبودیم حتی برعکس با دادن وعده‌هایی به گونه‌ای عمل کردیم که عرصه را برای تغییرات بنیادی در نظام آموزش و تربیت یک نسل کارآفرین تنگ کردیم.

 

کد N608089

وبگردی