آفتاب

لاریجانی در دیدار با ملادنوف: حملات هوایی بدون طرح سیاسی مشخص، به تقویت داعش منجر خواهد شد

لاریجانی در دیدار با ملادنوف: حملات هوایی بدون طرح سیاسی مشخص، به تقویت داعش منجر خواهد شد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان ملل متحد می تواند با کمک به کشورهای منطقه در برقراری آرامش در عراق نقش بسزایی ایفا کند.

به نقل از اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی روز دوشنبه در دیدار نیکلای ملادنوف نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق با بیان اینکه اقدامات کنونی ائتلاف علیه داعش از کارایی لازم برخوردار نیست، افزود: عملیات نظامی و حملات هوایی بدون طرح سیاسی مشخص علیه داعش هیچ گونه کمکی به تثبیت امنیت در عراق نخواهد کرد و در عمل به تقویت این گروه تروریستی منجر خواهد شد.

وی در ادامه مشکلات اقتصادی، اجتماعی در عراق را از جمله عوامل مهم گسترش ناامنی در این کشور خواند و تصریح کرد: مبارزه با فقر و بیکاری و مشارکت همه گروه‌های سیاسی عراق در دولت جدید این کشور می‌تواند به ایجاد امنیت و پیشرفت در عراق کمک کند و سازمان ملل در این راستا وظیفه سنگین و دشواری بر عهده دارد.

رییس قوه مجریه همچنین بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت و صلح پایدار در عراق تاکید کرد و گفت: ناامنی در عراق سبب ناامنی در منطقه خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران از هرگونه کمکی برای برقراری امنیت و ایجاد آرامش در عراق دریغ نخواهد کرد.

لاریجانی همچنین بر ضرورت همکاری میان کشورهای منطقه به ویژه عراق با کمک سازمان ملل در حل مشکلات مسائل زیست محیطی از جمله حل مشکل گردوغبار تاکید کرد.

نیکلای ملادنوف نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق نیز در این دیدار با تقدیر از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به ملت و دولت عراق در زمینه های گوناگون به ویژه بعد از تحولات اخیر در این کشور گفت: اقدامات ایران همواره در جهت ثبات و امنیت و حل مشکلات اقتصادی مردم عراق بوده است.

نیکلای ملادنوف با اشاره به بحران‌های موجود در منطقه به ویژه عراق افزود: باید از طریق قطعنامه‌های سازمان ملل و نشست‌های منطقه‌ای در جهت مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه و عراق اقدام کرد.

وی در پایان کمک همسایگان عراق را در برقراری امنیت در این کشور بسیار مهم دانست و اظهارداشت: برقراری توازن میان اقوام و گروه‌های سیاسی در عراق و بازسازی و احیای روابط عراق با همسایگانش می‌تواند به روند توسعه پایدار و آرامش در عراق کمک کند.

 

45503

کد N608048

وبگردی