آفتاب

مولاوردی: وضعیت کشورهای اسلامی درباره حضور زنان در پارلمان‌ها و تعداد مدیران زن پایین‌تر از سایر کشورها است

مولاوردی: وضعیت کشورهای اسلامی درباره حضور زنان در پارلمان‌ها و تعداد مدیران زن پایین‌تر از سایر کشورها است

فارس نوشت:

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بر اساس آمارهای گزارش توسعه انسانی شاخص توانمندی جنسیتی که معرف میزان حضور زنان در پارلمان و تعداد مدیران زن و درآمد زنان در مقایسه با مردان است کشورهای اسلامی از جایگاه پایینی برخوردارند.

همایش کارآفرینی زنان در کشورهای اسلامی هم اکنون در اتاق بازرگانی ایران در حال برگزاری است.

در حاشیه این همایش شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با حضور در جمع خبرنگاران گفت: اگر به گزارش‌ها و آمارهای موجود در زمینه توسعه انسانی استناد کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که بر اساس شاخص‌های توسعه انسانی به ویژه شاخص توانمندی جنسیتی که معرف میزان حضور زنان در پارلمان و تعداد مدیران زن و درآمد زنان در مقایسه با مردان است کشورهای اسلامی از جایگاه پایینی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: در شاخص توانمندی اقتصادی و سیاسی زنان نتوانستند جایگاه مناسبی را کسب کنند که بسیاری از این عوامل ناشی از شرایط زیرساختی است و از سوی دیگر قوانینی وجود دارد که مانع تحرک لازم می‌شود.

وی همچنین به موانع فرهنگی و شخصیتی نیز اشاره کرد و گفت: موانع فرهنگی و شخصیتی مربوط به زنان این شرایط را به وجود آ‌ورده است.

مولاوردی ادامه داد: باید برنامه‌هایی برای استفاده از ظرفیت خلاقانه کارآفرینان زن تدبیر شود ولی هنوز برنامه‌های موجود به حد مطلوب نرسیده است و هدف این نشست بررسی وضعیت کارآفرینی زنان است تا به یک برنامه مشترک برسد.

مولاوردی خاطرنشان کرد: پیشنهاد معاونت امور زنان و خانواده در این مورد شبکه‌سازی در بین زنان کارآفرین است تا بتوانند به تبادل تجارب خود بپردازند.

وی با اشاره به وضعیت فعلی زنان در کشورهای اسلامی گفت: در دهه اخیر زنان در عرصه کارآفرینی توانستند خوش بدرخشند و به اتکای ویژگی‌های شخصیتی با بهره‌مندی از ظرفیت‌هایی که موجود بوده است توانسته‌اند نقش خوبی را ایفا کنند و امیدوار هستیم بتوانیم این فرآیند را تکمیل کنیم.

۴۷۴۷

کد N608002

وبگردی